May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۹۸۳۵
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
0
وزیر انرژی الجزایر همچنین تصریح کرد: همه گزینه های مربوط به فریز نفت (تثبیت تولید نفت) یا کاهش بهای نفت و به منظور با ثبات کردن بازار جهانی نفت، مورد تحلیل و بررسی قرار خواهند گرفت.
پول‌نیوز -  «نورالدین بوطرقه» وزیر انرژی الجزایر در جمع خبرنگاران، افزود: از دید ما، اهمیت مجمع بین‎المللی انرژی هم طراز نشست اوپک است و رایزنی اعضای مجمع بین المللی انرژی نقش مهمی در روند مذاکرات اعضای اوپک خواهد داشت.

بوطرقه تصریح کرد: کشورش آمادگی کامل دارد نشست غیر رسمی میان کشورهای عضو سازمان اوپک که قرار است روز چهارشنبه در حاشیه نشست اصلی برگزار شود، را در بهترین شرایط مدیریت کند.

وزیر انرژی الجزایر همچنین تصریح کرد: همه گزینه های مربوط به فریز نفت (تثبیت تولید نفت) یا کاهش بهای نفت و به منظور با ثبات کردن بازار جهانی نفت، مورد تحلیل و بررسی قرار خواهند گرفت.

الجزایر در هفته جاری میزبان نمایندگان بیش از 30 شرکت بزرگ نفتی است که در پانزدهمین نشست این مجمع از پنجم تا هفتم مهر در الجزیره پایتخت این کشور حاضر خواهند شد.

بر اساس اعلام رسمی، 50 نماینده از نهادهای انرژی کشورهای تولیدکننده، مصرف کننده نفت و گاز جهان و بیش از ٣٠ شرکت نفتی در نشست این نهاد در الجزیره شرکت می کنند.

پدرو میرو از شرکت اسپانیایی سپسا، جیکوب توماسن از شرکت دانمارکی مرسک اویل، امین حسن الناصر از شرکت عربستانی آرامکو، فلاح العمری از شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو)، امینه معزوزی از شرکت الجزایری سوناتراک، پاتریک پویان از شرکت فرانسوی توتال، باسم سیسمان از شرکت نفت ترکیه (تی پی ای او)، مدیران عامل مهم‎ترین شرکت‎هایی محسوب می شوند که در این سطح در نشست الجزایر حاضر خواهند شد.

شرکت‎هایی نظیر آنادارکو، اکسون موبیل و شلمبرژه از آمریکا، بی پی و شل از انگلستان، انل و انی از ایتالیا، گالپ از پرتغال، میتسوبیشی از ژاپن، و استات اویل از نروژ نیز بدون حضور مدیران عامل خود، نمایندگانی به نشست الجزایر اعزام کرده‎اند.

براساس این گزارش؛ از اعضای غیرعضو اوپک؛ احمد الشریان، دبیرکل نهاد ملی نفت و گاز بحرین، جف لبونت، مدیر کل نهاد منابع طبیعی کانادا، تورد لین، وزیر نفت و انرژی نروژ، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه از دیگر نمایندگان حاضر در این نشست هستند. 

کشورهای مصرف‎کننده عمده نفت نیز مانند چین، فرانسه، آلمان، هند، ژاپن، کره جنوبی، انگلیس و آمریکا نیز فرستادگانی به نشست الجزایر اعزام می کنند. 

علاوه براین از میان کشورهای عضو اوپک، نورالدین بوطرفه وزیر انرژی الجزایر میزبان اجلاس، خوزه ماریا بوتلیو دی واسکونسلوس، وزیر انرژی آنگولا، گیومه لانگ، وزیر خارجه اکوادور، وزیر نفت و مواد هیدروکربوری گابن، گوستی نیومان ویراتماجا، مدیرکل نفت و گاز وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی، بیژن زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، جابر الحسین اللعیبی، وزیر نفت عراق، انس خالد الصالح معاون نخست وزیر و سرپرست وزارت نفت کویت، موسی الکنی معاون رییس جمهور دولت وحدت ملی لیبی، امانوئل ایبه کاچیکوو وزیر منابع نفتی نیجریه، محمد بن صالح الساده وزیر انرژی و صنعت قطر، خالد الفالح وزیر انرژی، صنعت و منابع معدنی عربستان، سهیل محمد المزروعی وزیر انرژی امارات و الوخیو دل پینو وزیر نفت ونزوئلا در نشست الجزایر حضور خواهند داشت. 

پانزدهمین نشست مجمع بین‎المللی انرژی روزهای ٢٦ تا ٢٨ سپتامبر (پنجم تا هفتم مهر) در الجزیره برگزار شود و وزیران، مسئولان ارشد، مدیران شرکت‎ها، نمایندگان نهادهای بین‎المللی و کارشناسانی از ٧٢ عضو این نهاد، در آن شرکت می کنند.

پانزدهمین نشست مجمع بین‎المللی انرژی روزهای ٢٦ تا ٢٨ سپتامبر (پنجم تا هفتم مهر) در الجزایر برگزار شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: