کد خبر: ۲۰۱۷۲۷
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
0
دادگاه ماندلای دفاعیات کلاس را قانع کننده ندانست و او را به جرم توهین به دین به 3 ماه زندان در یک اردوگاه کار اجباری محکوم کرد.
3 ماه زندان ، تاوان خوابیدنپول‌نیوز -به نقل از فرانس پرس، کلاس هایتما ، توریست هلندی برای گذراندن تعطیلات به کشور برمه ( میانمار) رفته بود غافل از این که تعطیلاتش را در یک اردوگاه کار اجباری سپری خواهد کرد آن هم به مدت 3 ماه.

این جوان هلندی 30 ساله در هتلش در شهر ماندلای در مرکز برمه ( میانمار) می خواست بخوابد اما سرو صدای گوش خراش بلندگوهای یک معبد بودایی که در مقابل هتل قرار داشت ، مانع از خواب او شد.

کلاس هایتما غافل از اینکه چه بلایی در انتظارش است از هتل خارج شد، به آن سوی خیابان رفت و سیم های بلندگوها را که در حال پخش مراسم دعا بودند ، قطع کرد. مردم خشمگین او را در هتل دنبال کردند. جوان توریست خوش شانس بود که از سوی بودایی های عصبانی قطعه قطعه نشد و آنها به تماس گرفتن با پلیس اکتفا کردند. ماموران از راه رسیده و کلاس را دستگیر کردند.

به نوشته روزنامه تلگراف، دادگاه شهر ماندلای برمه علاوه بر اتهام قطع بلندگوهای معبد بودایی که توهین مذهبی تلقی می شود ، متهم شد که با کفش وارد این مکان مقدس شده و آنجا را ملوث کرده است.کلاس در دادگاه در دفاع از خود گفت: من واقعا خوابم می آمد، نمی توانستم این صدا را تحمل کنم.

 من از پنجره هتل بیرون را نگاه کردم و بچه هایی را حال بازی دیدم. تصور کردم که آنها با بلندگوها بازی می کنند . من نمی دانستم که آنجا یک مکان مذهبی است.

دادگاه ماندلای دفاعیات کلاس را قانع کننده ندانست و او را به جرم توهین به دین به 3 ماه زندان در یک اردوگاه کار اجباری محکوم کرد.

به هرحال، تعطیلات کلاس هایتما در برمه بیش از مدتی که برنامه ریزی کرده بود ، به طول می انجامد. علاوه بر این، به جای خواب راحت و استراحت باید در اردوگاه بیگاری هم کند.

در برمه ( میانمار) دین بودایی مذهب رسمی محسوب شده و مجازات های سختی برای افرادی که قوانین این دین را رعایت نکنند ، در نظر گرفته می شود.

 اقلیت های دینی دیگر از جمله مسلمان ها در حاشیه جای داشته و اغلب قربانی خشونت های بودایی های افراطی و حتی ماموران دولتی قرار می گیرند.

منبع:جام جم آنلاین
برچسب ها: زندان ، خوابیدن ، هتل ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: