May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۳۱۳۹
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
0
پول‌نیوز - بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، پیاده روی سریع و یا دوچرخه سواری در طی مدت توصیه شده ۱۵۰ دقیقه در هفته خطر ابتلا به دیابت نوع دو را تا ۲۶ درصد کاهش می دهد.

در افرادی که هر روز یک ساعت ورزش ملایم تا شدید انجام می دهند ، خطر ابتلا به دیابت نوع دو تا ۴۰ درصد کاهش می یابد. این مطالعه همچنین نشان داد که اساسا هر مقدار فعالیت فیزیکی خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.

مطالعه محققان دانشگاه UCL و کمبریج که در مجله Diabetologia منتشر شد، جامع ترین مطالعه ای است که جدا از عوامل رفتاری مانند رژیم غذایی، به بررسی تاثیر ورزش بر خطر ابتلای فرد به دیابت نوع دو می پردازد.

وزارت بهداشت انگلیس ۱۵۰ دقیقه ورزش ملایم تا شدید را در هفته توصیه کرده است که شامل پیاده روی سریع، دوچرخه سواری ملایم و یا ورزش هایی مانند تنیس می شود.

با این حال، مطالعه جدید محققان با تحلیل داده های بیش از یک میلیون نفر نشان می دهد که گرچه هر میزان فعالیت ورزشی برای سلامتی مفید است اما فواید ورزش برای افرادی که بیش از این میزان توصیه شده به اجرای حرکات ورزشی می پردازند، بیشتر خواهد بود.

نتایج این مطالعه نشانگر وجود پتانسیل قابل توجه فعالیت فیزیکی، در کند و یا معکوس کردن روند افزایش دیابت نوع دو در جهان است.

شیوع دیابت نوع دو در جهان به دلیل افزایش سطح چاقی به سرعت در حال گسترش است و برآورد می شود که تا سال ۲۰۳۵ موارد ابتلا به این بیماری به ۶۰۰ میلیون مورد برسد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: دیابت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: