April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۳۱۴۷
۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
0
چهارآیین به ظرفیت تولید 67 هزار تن گوشت مرغ استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مرغداران استان اکنون به دلیل وجود مازاد تولید گوشت مرغ با ظرفیت 40 هزار تن تولید در سال فعالیت می کنند.
پول‌نیوز - نایب رییس انجمن صنفی کارفرمایان استان کرمانشاه گفت: وجود 200 هزار تن گوشت مرغ مازاد بر مصرف داخلی و نبود زیرساخت های لازم برای عرضه و صادرات این فرآورده باعث رشد نامتوازن این صنعت و ورشکستگی بسیاری از مرغداران کشور شده است.

برومند چهارآیین روز چهارشنبه در گردهمایی انجمن های صنفی استان های زاگرس نشین در سرسرای اداره کل دامپزشکی کرمانشاه افزود: سالیانه 2 میلیون و 200 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که صد تن آن به خارج از کشور صادر می شود.

وی نبود زیرساخت هایی مانند کشتارگاه خط (02) استاندارد، توجه نکردن به تقاضای مصرف نیاز داخلی کشور، صدور مجوزهای زیاد بدون برنامه برای احداث مرغداری و وجود دلالان را از جمله عوامل ورشکستگی مرغداران دانست.

چهارآیین گفت: در سالهای اخیر از مجموع 27 هزار مرغداری سطح کشور حدود 10 هزار مرغداری ورشکست و تعطیل شده اند که پنج هزار مورد آنها در سه، چهار سال اخیر اتفاق افتاده است.

وی به وجود بازار مصرف 2 میلیون و 800 هزار تنی در کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل نبود کشتارگاه های خط (02) استاندارد، کشور ما از صادرات این مزیت اقتصادی محروم است و مازاد تولید به جای ارزآوری به تهدیدی برای تولید کنندگان تبدیل شده است.

وی گفت: 286 کشتارگاه مرغ در کشور وجود دارد که تنها 20 کشتارگاه آن به خط (02) استاندارد، مجهز هستند که جوابگوی نیاز داخلی نیستند.

نایب رییس انجمن صنفی کارفرمایان کرمانشاه گفت: از جمله ویژگی کشتارگاه های خط (02) این است که 90 درصد فرآیند کشتار تمیزکاری و بسته بندی مرغ را به صورت ماشینی انجام می دهد و بسته بندی آن بسیار در حفظ و نگه داری کیفیت گوشت تاثیرگذار است.

چهارآیین به ظرفیت تولید 67 هزار تن گوشت مرغ استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مرغداران استان اکنون به دلیل وجود مازاد تولید گوشت مرغ با ظرفیت 40 هزار تن تولید در سال فعالیت می کنند.

وی در ادامه افزود: در سطح استان کرمانشاه 9 کشتارگاه مرغ وجود دارد که سه واحد آن به دلیل نقص فنی و استاندارد نبودن تعطیل است و شش واحد دیگر فعال و نیمه فعال هستند.

وی در پایان از جمله اهداف این گردهمایی انجمن صنفی کارفرمایان را یافتن راهکاری برای کنترل قیمت گوشت مرغ در کشور، عرضه مرغ در بازار مصرف داخلی، جلوگیری از سوءاستفاده دلالان و تدوین و ارایه برنامه ای به دولت برای سر و سامان دادن به وضعیت مرغداران عنوان کرد. 
منبع: ایرنا
برچسب ها: گوشت مرغ ، کرمانشاه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: