April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۶۸۲۰
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
0
علی‌اصغر مونسان گفت: در صنعت هوانوردی جهان، حدود ۱۴۰۰ ایرلاین با ۲۵ هزار فروند هواپیما در ۵۰ هزار مسیر، بار و مسافر جابجا می‌کند.
توسعه فرودگاه هندورابی با یک هزار میلیارد ریال اعتبارپول‌نیوز - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از توسعه فرودگاه جزیره هندورابی با هزار میلیارد ریال اعتبار و خرید چهار فروند هواپیما برای شرکت هواپیمایی کیش خبر داد.

علی‌اصغر مونسان در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی و هوانوردی ایران گفت: در صنعت هوانوردی جهان، حدود ۱۴۰۰ ایرلاین با ۲۵ هزار فروند هواپیما در ۵۰ هزار مسیر، بار و مسافر جابجا می‌کند.

وی ادامه داد: درآمد حدود ۲.۵ تریلیون دلاری صنعت هوانوردی و اشتغال نزدیک به ۶۰ میلیون نفر در این حوزه، حجم بزرگی از گردش مالی و مشاغل حمل و نقل را به این صنعت اختصاص داده است. به گفته مونسان، بر اساس آمار تنها در سال ۲۰۱۳ بیش از سه میلیارد مسافر و ۵۰ میلیون تن بار از طریق خطوط هوایی جابجا شده که به لحاظ ارزشی ۳۵ درصد کل ارزش جابجا شده در جهان بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: در سال ۲۰۱۳ در ایران حدود ۳۵۰ هزار پرواز انجام شده که در نتیجه ۲۵ میلیون مسافر شامل ۸.۵ میلیون مسافر بین‌المللی و ۱۶.۵ میلیون مسافر داخلی جابجا شده‌اند.

وی بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، ترافیک حمل و نقل هوایی در جهان تا ۱۵ سال آینده دو برابر می‌شود و منطقه خاورمیانه در بین سایر مناطق جهان، بیشترین رشد را خواهد داشت.

مونسان با اشاره به ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع هوایی و هوانوردی ایران گفت: با برآورد سالانه پنج میلیارد دلار، ایران تا ۱۰ سال آینده نیاز به حداقل ۴۰۰ هواپیمای جدید دارد که از این تعداد حدود ۲۴۰ فروند هواپیما با ظرفیت ۸۰ تا ۲۰۰ صندلی است که بتواند مسیرهای داخلی و کشورهای اطراف را پوشش دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: بین ۳۰ تا ۴۰ درصد نیاز هوایی کشور  به هواپیماهای پهن‌پیکر و دورپرواز است که رقمی حدود ۱۲۰ تا ۱۶۰ هواپیما را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: ظرفیت فرودگاهی کشور با برنامه‌های توسعه‌طلبانه خرید هواپیماهای جدید همخوانی دارد هر چند در حال حاضر از ۶۹ فرودگاه غیرنظامی کشور تنها ۶ فرودگاه مهرآباد، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و کیش اقتصادی هستند و سایر فرودگاه‌ها اقتصادی نیستند؛ بنابراین تنها توسعه فیزیکی نمی‌تواند در ارتقای حمل و نقل هوایی کشور مؤثر باشد.

مونسان با اشاره به شرایط صنایع هوایی پس از برجام افزود: ازسرگیری پرواز شرکت‌های هواپیمایی بریتیش ایرویز،  KLM لوفت هانزا و چند شرکت دیگر صدور مجوز برای بیش از ۶۶ هزار پرواز بین‌المللی عقد قراردادهای خرید هواپیماهای جدید و خرید تجهیزات مورد نیاز فرودگاهی فراهم شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اهمیت صنعت توریسم به عنوان یکی از پردرآمدترین صنایع جهان افزود: سازمان منطقه آزاد کیش با هدف تبدیل کردن این منطقه به یکی از مقاصد گردشگری بین‌المللی، اقدامات گسترده‌ای در زمینه خدمات حمل و نقل هوایی شامل توسعه فرودگاهی و توسعه ناوگان هوایی انجام داده است؛ بر همین اساس با تخصیص ۴۰۰۰ میلیارد ریال بودجه پروژه‌هایی مانند ساخت ترمینال بین‌المللی کیش با زیربنای ۴۲ هزار مترمربع و ظرفیت پذیرش حدود ۴.۵ میلیون مسافر در سال، خرید تجهیزات ناوبری و هوانوردی، ترمیم و تعریض باند جنوبی برای پذیرش هواپیماهای پهن‌پیکر مانند ایرباس A۳۸۰ و توسعه تجهیزات زمینی در دست اقدام بوده یا به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای توسعه فرودگاه جزیره هندورابی با هزار میلیارد ریال بودجه پروژه احداث باند فرودگاه و سطوح عوامل پروازی اجرا شده که عملیات ساخت باند پروازی آن به پایان رسیده است.

مونسان خاطرنشان کرد: شرکت هواپیمایی کیش هم برای افزایش ناوگان هوایی خود خرید ۱۰ فروند هواپیمای جدید را در دستور کار قرار داده است که به تازگی چهار فروند هواپیما خریداری و به ناوگان خود افزوده است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: