May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۰۷۵۴۰
۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
0
علی یزدانی گفت: امیدواریم با انعقاد این تفاهمنامه سطح تعامل سه مجموعه افزایش یابد و تحرکی جدید در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ایجاد شود.
پذیرش صنایع کوچک در بورس تسهیل شدپول‌نیوز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به امضای تفاهم‌نامه مشترک با شرکت بورس کالای ایران و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، گفت: این تفاهم نامه با هدف حذف واسطه‌ها منعقد شده است.

علی یزدانی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شرکت بورس کالای ایران و همچنین صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، گفت: امیدواریم با انعقاد این تفاهمنامه سطح تعامل سه مجموعه افزایش یابد و تحرکی جدید در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به عدم آشنایی کافی بنگاه‌های کوچک و متوسط با ساز و کارهای بازار سرمایه و تامین منابع مالی از طریق این بازار، افزود: یکی از اهدافی که در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته تمرکز بیشتر بر آشنایی بنگاه‌های کوچک و متوسط با بازار سرمایه و شفاف سازی در این راستا است.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح آگاهی بنگاه‌های کوچک و متوسط در خصوص تامین منابع مالی از طریق بازار سرمایه به ویژه بورس کالا به خروج این واحدها از وضعیت فعلی کمک زیادی خواهد کرد، اظهار داشت: حذف واسطه‌ها و حاکمیت عدالت اقتصادی در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در جهت حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط از اهداف دیگر این تفاهم نامه است.

یزدانی با اعلام اینکه حضور این بنگاه‌ها در بازار بورس به فروش محصولات صنایع کوچک و متوسط بدون واسطه کمک خواهد کرد، گفت: ایجاد تحرک و رونق در این صنایع از مزایای دیگر بازار سرمایه است و تامین مواد اولیه از طریق بورس منجر به به حذف واسطه‌ها و دلال‌ها شده و در کاهش قیمت تمام شده تولید نقش بسزایی خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بهره‌گیری از پتانسیل انبارهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از طریق بورس کالای ایران نیز تاکید کرد: واحدهای صنعتی برای دوام و پایداری در چرخه تولید لازم است در  این بازارها ورود پیدا کرده و خود را با سازوکار مورد نیاز بازار سرمایه تطبیق دهند.

گفتنی است این تفاهم‌نامه با هدف تسهیل پذیرش، عرضه و معاملات محصولات تولیدی صنایع کوچک و متوسط کشور، استفاده از ابزارهای تامین مالی و مدیریت ریسک صنایع کوچک و متوسط کشور و بهره‌گیری از پتانسیل انبارهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از طریق بورس کالای ایران به امضا رسید.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: