April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۰۶۲۶
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
0
کارشناسان پیش از این پیش‌بینی شکستن سطح مقاومت 4000 تومان را نیز برای دلار داشتند اما بانک مرکزی تاکید دارد که قیمت دلار روند نزولی در پیش خواهد گرفت و نرخ آن در این بازه قیمتی تثبیت نخواهد شد.
پول‌نیوز، محمدعلی دیانتی‌زاده* - کارشناسان پیش از این پیش‌بینی شکستن سطح مقاومت 4000 تومان را نیز برای دلار داشتند و ارزیابی آن‌ها مبنی بر رسیدن قیمت دالار تا 4100 تومان تا روزهای پایانی سال بوده اما بانک مرکزی تاکید دارد که قیمت دلار روند نزولی در پیش خواهد گرفت و قیمت جدید آن روی سطح چندان بالاتری نسبت به سطح پیشین تثبیت نخواهد شد.

با این حال نرخ دلار که هفته قبل بعد از ورود بانک مرکزی و پتروشیمی‌ها به بازار کاهش اندکی داشت باردیگر مسیر صعودی را پیش گرفته است.

دلار آمریکا امروز (چهارشنبه) با افزایش 23 تومانی قیمت نسبت به دیروز به 3940 تومان رسیده و سکه تمام طرح جدید با ادامه روند صعودی به یک میلیون و 144 هزار تومان رسیده است.

در بازار آزاد همچنین یورو ۴۳۰۳ تومان، ‌ پوند انگلستان ۴۹۶۳ تومان و لیر ترکیه ۱۱۷۳ تومان در بازار آزاد فروخته می‌شود.

حال باید دید سیاست‌های بانک مرکزی و قول و قراری که برای تزریق ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی به بازار گذاشته شده است، تا چه حد در کنترل نرخ ارز موفق خواهد بود.

*سردبیر

برچسب ها: نرخ دلار ، بازار آزاد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: