کد خبر: ۲۱۰۷۵۳
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
0
۹۵ درصد تسهیلاتی که از ابتدای سال تاکنون به واحدهای صنعتی پرداخت شده از سوی بانک های دولتی صورت گرفته است.
عملکرد بسیار ضعیف بانک ها در حمایت از صنعتپول‌نیوز - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بانک های خصوصی عملکرد بسیار ضعیفی در حمایت از تولید و صنعت دارند و ۹۵درصد تسهیلات رونق تولید در سال جاری، از سوی بانک های دولتی اعطا شده است.

رضا رحمانی با انتقاد از عملکرد ضعیف بانک های خصوصی در حمایت از تولید کشور، اظهار داشت: بانک های خصوصی با وجود دارا بودن منابع مالی خوب، عملکرد بسیار ضعیفی در حمایت از تولید و اعطای تسهیلات رونق به واحدهای صنعتی دارند و ۹۵ درصد تسهیلاتی که از ابتدای سال تاکنون به واحدهای صنعتی پرداخت شده از سوی بانک های دولتی صورت گرفته است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت صادرات کشور گفت: سال گذشته برای اولین بار طی سال های اخیر، میزان صادرات کشور بالاتر از میزان واردات رفت و تزار مثبت شد که این روند رشد باید ادامه پیدا کند.

صادرات و فناوری تولید، دو بال پرواز برای صنعت

وی افزود: صادرات در کنار فناوری تولید، دو بال پرواز برای صنعت کشور هستند و در حال حاضر نیز افزایش صادرات در برنامه دولت است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: امسال مقرر است صادرات غیرنفتی کشور ده میلیارد دلار نسبت به سال گذشته افزایش یابد و برنامه هایی برای تحقق این هدف طرح ریزی شده است.

رحمانی با اشاره به لزوم رشد صادرات در کنار رفع موانع تولید، خاطرنشان ساخت: باید تقاضای صادرات محصولات تولیدی داخل، در بازارهای خارجی تحریک شود چراکه افزایش تولید به تنهایی به منزله رشد شاخصه های اقتصادی نیست و تولیدی که در انبارها بماند هیچ سودی ندارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون صادرات بهترین راه برای حمایت از تولید ملی است و دستگاه های اجرایی در این عرصه باید موضوع تسهیل امور مربوط به صادرات را مدنظر قرار داده و بخش خصوصی در این زمینه بیشتر فعال شود.

۱۲۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات رونق به واحدهای صنعتی پرداخت شد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سطح کشور از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط پرداخت شده و در مجموع ۱۶هزار میلیارد تومان برای تسهیلات رونق درنظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر بررسی پرونده های موجود برای اعطای تسهیلات رونق را در دستور کار داریم، ولی محدودیتی وجود ندارد و در صورت تامین منابع بیشتر، به درخواست های واحدهای صنعتی دیگر نیز که از این پس خواستار تسهیلات باشند پاسخ داده خواهد شد.

رحمانی در رابطه با برنامه وزارت صنعت برای واحدهای صنعتی استان مرکزی، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون واحدهای صنعتی متقاضی تسهیلات در استان مرکزی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق دریافت کرده اند و اعطای این تسهیلات به سایر واحدهای متقاضی نیز ادامه دارد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: