May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۱۷۵۵۴
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
0
پول‌نیوز -  یک مقام مسئول گفت: عملیات اجرایی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- قم- تهران، حدفاصل قم- تهران با مشارکت شرکت CRET از کشور چین آغاز شد.

حجت الله غلامی،مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در سفری که وزیر راه در شهریور ماه به استان اصفهان داشتند عملیات اجرایی قطعه اصفهان- قم شروع شد و با تکمیل این پروژه حجم بسیاری از سفرهای جاده‌ای استان به ریل منتقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در استان چند برنامه مرتبط با قطار حومه‌ای و شهرسازی ریل پایه را شروع کردیم ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که قرار است عملیاتی کنیم قطار اصفهان- شاهین شهر که طرح این برنامه به شورای عالی حمل و نقل ارسال شده است.

غلامی افزود: این برنامه در شورای عالی حمل و نقل در دو مرحله بررسی شد که با توجه به مشکلاتی که در زمینه ایمنی مطرح شد، با چاره اندیشی‌های متعدد این مشکل را بر طرف و طرح را دوباره به شورا ارسال کردیم. امیدواریم با تصویب این طرح و با مشارکت بخش خصوصی این محور عملیاتی شود.

وی بیان کرد: در افق ۱۴۰۴ جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفری برای شهر شاهین شهر پیش‌بینی شده از این رو این پروژه می‌تواند حجم زیادی از سفرهای بین شهری را به خود اختصاص دهد و ایمنی سفر را بالا ببرد.
منبع: مهر
برچسب ها: چین ، قطار سریع السیر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: