پول نیوز، سمیه علی
اصغری- برند فاینانس یکی از شرکت
های مطرح بین المللی در زمینه مشاوره، ارائه خدمات مالی و مطالعات بازار است که
فعالیت خود را از سال 19996 در شهر لندن(انگلیس) آغاز کرده است. این مرکز مستقل
پیوسته گزارش های آماری قابل اعتمادی را منتشر می کند که اساس مطالعات و بررسی های
اقتصادی در سراسر جهان قرار می گیرد. بخش ویژه ای از فعالیت های این مرکز بر
مطالعات برند و برندسازی متمرکز است و اساسا شهرت آن نیز به همین مقوله باز می
گردد. ارائه راهکاری هایی برای افزایش ارزش برند و مدیریت موثر در هدایت برندها بخشی
از مهمترین فعالیت های برندفاینانس را تشکیل داده است.
مرکز مذکور در سال 2010 موفق به کسب گواهینامه ایزو10668
شده است که این استاندارد بین المللی تعیین کننده الزاماتی درباره رویهها و
روشهای اندازه گیری ارزش مادی برندها می شود. از این رو رده بندی های ارائه شده
توسط برند فاینانس بیانگر سطح توانایی برندهای برتر جهان در حوزه های مختلف خواهد
بود.
این مرکز اخیرا گزارشی در رابطه با برترین برندهای چینی
ارائه کرده که برای امروز در پول نیوز بدان می پردازیم، با ما همراه باشید.
تنسنت
ارزش برند: 22.29 میلیارد دلار
حوزه فعالیت: خدمات آنلاین(شبکههای اجتماعی، رسانههای
گروهی، پورتالهای وب، تجارت الکترونیک، آنتی ویروسها، مرورگر وب، بازیهای
چندنفره آنلاین و خدمات ارزش افزوده مخابرات)
واوی(هوآوی)
ارزش برند: 25.23 میلیارد دلار
حوزه فعالیت: ارتباطات و فناوری
بانک کشاورزی چین
ارزش برند: 28.51
حوزه فعالیت: بانکداری
پتروچاینا
ارزش برند: 29 میلیارد دلار
حوزه فعالیت: نفت
ساینوپک
ارزش برند: 29.56 میلیارد دلار
حوزخ فعالیت: نفت و گاز
بانک چین
ارزش برند: 31.25 میلیارد دلار
حوزه فعالیت: بانکداری
علی بابا
ارزش برند: 34.86 میلیارد دلار
حوزه فعالیت: خدمات آنلاین(خرده فروشی و سرمایه گذاری)
بانک سازندگی
ارزش برند: 41.38 میلیارد دلار
حوزه فعالیت: بانکداری
چایناموبایل
ارزش برند: 46.73 میلیارد دلار
حوزه فعالیت: ارتباطات و فناوری
بانک صنعتی و بازرگانی چین
ارزش برند: 47.83 میلیارد دلار
حوزه فعالیت: بانکداری