April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۲۵۷۲
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳
0
بازار مسکن در سال 96 به سمت و سوی رونق پیش خواهد رفت.حامد مظاهریان با اشاره به افزایش قیمت مسکن در سال آینده برابر با نرخ تورم گفت: بازار مسکن سال آینده از رکود خارج می شود.
سال 96؛ بازگشت رونق به بازار مسکن
پول‌نیوز - بازار اجاره پایتخت در آخرین ماه از سال ۱۳۹۵ روزهای آرامی را سپری می‌کند و بنا به گفته‌ رییس اتحادیه املاک، نرخ افزایش اجاره بها در زمستان کمتر از ۸درصد بوده است.

بازار اجاره در روزهای قبل از نوروز ۱۳۹۶ برخلاف رسته‌های لباس و آجیل و تنقلات، شرایط آرامی را سپری می‌کند؛ زیرا با توجه کاهش تعداد جابه‌جایی‌ها در زمستان، معاملات بخش اجاره هم در تعداد و هم در قیمت کاهش نسبی را تجربه کرده است.

با این‌که هنوز آماری از تعداد و نرخ قراردادهای اجاره در زمستان منتشر نشده، با توجه به افزایش ۸.۶ درصدی اجاره بها در پاییز امسال نسبت به پاییز سال قبل می‌توان گفت نرخ سالیانه افزایش اجاره بها در زمستان کمتر از ۸.۶ درصد بوده است.

حسام عقبایی درخصوص پیش‌بینی از بازار اجاره در سال آینده به خبرنگاران گفت: پیش‌بینی ما این است که بازار مسکن در سال ۱۳۹۶ به سمت و سوی رونق می‌رود. به همین دلیل امیدوارم با توجه به این‌که دهک‌های متوسط و ضعیف عموما از مستاجران هستند شاهد ثبات نسبی اجاره بها باشیم و اگر افزایشی قرار است رخ دهد با افزایش قیمت مسکن متناسب باشد. اگر قیمت مسکن بالا نرفت قیمت اجاره هم نباید افزایش پیدا کند.

حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به افزایش قیمت مسکن در سال آینده برابر با نرخ تورم گفت: بازار مسکن سال آینده از رکود خارج می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروانه های ساختمانی صادره شده گفت: در صدور پروانه های ساختمانی رشد 5 و همچنین در مبایعنامه نیز رشد 5 .6 درصدی داشتیم.
 
وی در ادامه یادآور شد: طبق آمارهای ارائه شده در سال95  قیمت مسکن نیز رشد بیش از 5 درصدی را تجربه کرده است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این رشد قیمتی حاکی از آن است که رکود از بازار مسکن با شیب ملایمی در حال خروج است و سال آینده به سمت رونق حرکت  می کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: