April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۲۵۱۰۱
۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
0
پول‌نیوز - یک شرکت نوپای سوئدی قصد دارد کامیونی کاملا خودران و الکتریکی را به بازار عرضه کند تا به این ترتیب در مصرف سوخت صرفه جویی شود.

 شرکت حمل و نقل  سوئدیEinride قصد دارد  نخستین سیستم حمل ونقل بدون انتشار گازهای گلخانه ای در جهان را راه اندازی کند.سیستم جدید «اینراید» براساس کلاس جدیدی از خودروها ایجاد می شود که T-podنام دارند. این دسته خودروها به طور کامل الکتریکی و خودران هستند.تی پادها حدود ۷ متر طول و قابلیت حمل ۱۵ تن بار را دارند.

 به گفته شرکت تولید کننده این کامیون می تواند پس از یکبار شارژ ۲۰۰ کیلومتر را طی کند. البته این مسافت چندان زیاد نیست اما اینراید معتقد است کارآمدی سیستم و عدم نیاز به اپراتور این نقص را می پوشاند نخستین مسیر تی پاد بین دو شهر گوتنبرگ و هلسینبورگ در سوئد انتخاب شده اما تاریخ دقیق شروع فعالیت آن هنوز مشخص نیست.این شرکت امیدوار است تا ۲۰۲۰ میلادی ۲۰۰ تی پاد فعال در اختیار داشته باشد.
منبع: مهر
برچسب ها: سوئد ، کامیون خودران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: