April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
سیستم‌ و زیرسیستم‌ بالگرد تجاری با همکاری کشورهای‌اروپایی تولید می‌شودپول‌نیوز - دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته بین ستاد و برخی کشورهای اروپایی، سیستم‌ها و زیرسیستم‌های بالگردهای تجاری در کشور تولید می‌شود.

منوچهر منطقی با تشریح این توافقات، اظهار کرد: در سال 95، حضور هیات‌هایی از جمله شرکت‌های هوایی کشور اتریش، آلمان، فرانسه و چک در ایران منجر به حصول توافقاتی در زمینه تولید سیستم‌ها و زیرسیستم‌های بالگردهای تجاری و تولید هواپیماهای رده هوانوردی عمومی شد.

وی افزود: همچنین توافقاتی در زمینه ماشین‌کاری و سازه‌های فلزی، تامین مالی و فایننسینگ محصولات هواپیمایی، طراحی موتور، تحقیق و توسعه مشترک بر روی تکنولوژی‌های جدید، طراحی و ساخت سیستم‌های اویونیک، مدرنیزه کردن زیرسیستم‌های قدیمی ناوگان هوایی نیز صورت گرفت.

به گفته منطقی، این ستاد همچنین به استقبال شرکت‌های هوایی فعال در کشورهای فرانسه، ایتالیا، آلمان، روسیه، چک و سایر کشورها رفت و 12 تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت‌های دانش‌بنیان ایران و شرکای خارجی در حوزه‌هایی نظیر ارائه خدمات مهندسی برای توسعه زیرسیستم‌ها، توسعه کارگاه‌های صنعتی برای تعمیر تیغه موتورهای هوایی، اورهال موتورهای هوایی، آموزش و ارتقای دانش نیروی انسانی متخصص، توسعه سیستم‌های اویونیکی و مکانیکی منعقد کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، وی تصریح کرد: از جمله دیگر دستاوردهای این ستاد، آغاز مرحله اجرایی طرح راه‌اندازی بزرگترین مرکز تعمیر، نگهداری و نوسازی منطقه خاورمیانه، طرح توسعه حمل‌ونقل هوایی ایران و همچنین طرح آموزش نیروی انسانی متخصص است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: