April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۳۸۲۸
۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
0
پول‌نیوز - معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته 43 قلم از محصولات باغبانی و 15 مورد تنه درختی در سطح 530 هزار هکتار زیر پوشش بیمه قرار گرفت.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، مهندس طهماسبی در نشست مشترک مدیران معاونت امور باغبانی و صندوق بیمه کشاورزی افزود: افزایش بیمه پذیری محصولات مهم و اجرای بیمه تنه درختان در مورد همه درختان بخش باغبانی ضروری است.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای طرح توسعه محصولات گلخانه‌ای در اقتصاد مقاومتی و انتقال سبزی‌ها از فضای باز به گلخانه‌ها، سازه‌های گلخانه ای و محصولات تولیدی در گلخانه باید بیمه شوند.

مهندس طهماسبی همچنین از اجرای طرح پهنه بندی محصولات باغبانی با هدف کاهش ریسک مخاطرات طبیعی با مشارکت صندوق بیمه کشاورزی، هواشناسی و موسسه تحقیقات باغبانی خبر داد.

در ادامه قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی نیز در این نشست اعلام کرد: در زمینه محصولات باغبانی، 2 طرح جدید بیمه پایه و بیمه یارانه ای برای زیر پوشش قرار گرفتن خطرات جدی و فاجعه بار مانند سرمازدگی مرکبات شمال که در آن بیش از 70 درصد محصول یک منطقه به دلیل بلایای طبیعی از بین می‌رود، اجرا می‌شود.

مهندس حسن نژاد افزود: بیش از نیمی از اعتبارات صندوق بیمه کشاورزی به زیربخش باغبانی پرداخت می‌شود؛ به طوری که 80 تا 90 درصد باغدارانی که محصولشان را بیمه می‌کنند، غرامت دریافت می‌کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: