May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۴۱۷۸
۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۵
0
پول‌نیوز - پلیس استرالیا روز پنجشنبه هشتم تیرماه کاردینال پل، یکی از مشاوران ارشد پاپ فرانسیس، را به ارتکاب چند جرم جنسی متهم کرد و به این ترتیب رسوایی آزار جنسی کشیشان و مقامات کلیسا به قلب واتیکان رسید.

کاردینال پل ارشدترین مقام کلیسای کاتولیک است که تاکنون به این جرم متهم شده است. او بر بی‌گناهی خود تاکید کرده و گفته که پاپ فرانسیس به او مرخصی داده است تا بتواند به استرالیا بازگشته و از خود دفاع کند.

کاردینال پل ۷۶ ساله که نفر سوم در واتیکان به شمار می‌رود در یک کنفرانس خبری گفت: «مشتاقانه در انتظارم تا بالاخره جلسه دادگاه برگزار شود. بارها تاکید کرده‌ام که من بی‌گناهم. از اساس از هرگونه آزار و سوء استفاده جنسی بیزارم».

رفتن کاردینال پل از واتیکان حتی اگر موقت باشد پاپ فرانسیس را که تعهد داده است در برابر این گونه جرایم هیچ تساهلی نشان نخواهد داد در موقعیت دشواری قرار می‌دهد.

پلیس در ایالت ویکتوریا استرالیا که آقای پل در دهه ۷۰ آنجا پدر روحانی بود، می‌گوید او از طرف شاکیان متعددی به آزار و سوءاستفاده جنسی در گذشته متهم شده است.

پلیس جزییات اتهامات، سن شاکیان و یا دوره‌ای که این جرایم اتفاق افتاده است را مشخص نکرد. به آقای پل دستور داده شده است که روز ۱۸ ژوئیه در دادگاه شهر ملبورن حاضر شود.

آقای پل که در کنفرانس خبری حاضر نشد به هیچ سئوالی پاسخ بدهد تاکید کرد که هدف از این اتهامات «تخریب شخصیت او» توسط رسانه‌هاست و افزود «می‌خواهم که بی‌گناهی‌ام را اثبات کرده و به محل کارم در رم بازگردم».

گرگ بروک سخنگوی واتیکان گفت کاردینال پل فعلا در مراسم علنی کلیسا شرکت نخواهد کرد.

کاردینال پل سال گذشته به کمیسیون تحقیق دولت استرالیا در مورد آزار جنسی نهادینه شده کودکان توسط کلیسا گفت که کلیسای کاتولیک با امتناع از پذیرش سوءاستفاده جنسی از کودکان، منتقل کردن کشیشان متخلف از یک کلیسا به کلیسایی دیگر و اتکاء به شورای کشیشان برای حل این معضل دچار یک اشتباه «فاجعه‌بار» شده است.

ولی او با دادن شهادت از رم و گفتن اینکه پرواز به استرالیا به دلیل سالمندی برای او دشوار است موجب خشم قربانیان شد.

پس از آن، در ژوئیه سال گذشته پلیس استرالیا اعلام کرد که خود کاردینال پل هم به ظن دست داشتن در سوء استفاده جنسی از کودکان مورد تحقیق است.

کاردینال پل روز پنجشنبه اشاره کرد که به استرالیا خواهد رفت و افزود: «من با وکلایم در مورد تاریخ رفتن به استرالیا و با پزشکم در مورد بهترین شیوه انجام این کار صحبت کرده‌ام».

پاپ فرانسیس پارسال گفت رسانه‌ها نباید کاردینال پل را محاکمه کنند و افزود: «این در اختیار دستگاه قضایی است و کسی نمی‌تواند قبل از بررسی این ماجرا توسط دستگاه قضایی او را محاکمه کند. پس از آنکه دستگاه قضایی نظرش را اعلام کرد من هم حرف خواهم زد».

اما این رویداد اخیر برای پاپ فرانسیس ضربه بزرگی است و به او فشار خواهد آورد تا وعده‌هایش برای ریشه کن کردن سوءاستفاده جنسی در کلیسا را عملی کرده و علیه افرادی که بر آن سرپوش گذاشته‌اند اقدام کند.

مری کالینز تنها عضو غیر روحانی کمیسیونی که پاپ برای بررسی مسئله سوءاستفاده جنسی تشکیل داده است امسال به خاطر نارضایتی شدید از روند کار این کمیسیون استعفا داد و دلیل آن را مقاومت «بی‌شرمانه» در برابر تغییر در واتیکان اعلام کرد.

منبع:رویترز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: