کد خبر: ۲۳۴۶۸۱
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
0
فراهانی گفت: با تصویب هیئت دولت خرید 114 کالای خارجی مشابه تولید داخلی توسط دستگاه‌های دولتی ممنوع شد.
ممنوعیت خرید خارجی 114 کالای مشابه تولید داخلپول‌نیوز - مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: با تصویب هیأت دولت خرید ۱۱۴ کالای خارجی مشابه تولید داخلی توسط دستگاه‌های دولتی ممنوع شد.

علی آبادی فراهانی  با اشاره به ممنوعیت خرید خارجی کالاهای دارای تولید مشابه خارجی برای دستگاه‌های دولتی گفت: با تصویب هیئت دولت خرید 114 کالای خارجی مشابه تولید داخلی توسط دستگاه‌های دولتی ممنوع شد.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت افزود: پیش از این در سال 1393 مصوبه مربوطه برای 183 قلم کالا بود و در سال 94 نیز این مصوبه 181 قلم کالا را در بر می گرفت.

وی همچنین با اشاره به نشست هیئت وزیران افزود: در این جلسه با اضافه شدن تعداد 114 قلم کالا به فهرست کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی دارای ممنوعیت خرید توسط دستگاه‌های دولتی موافقت شد.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت همچنین درادامه گفت : امسال فهرست اقلام وارداتی که دارای تولید داخلی مشابه ‌باشند توسط وزارت صنعت ، معدن و تجارت احصاء و ممنوعیت ثبت سفارش این کالاها به مراجع ذیصلاح ارسال شد.

علی آبادی فراهانی اظهار کرد: به استناد احکام دائمی قانون برنامه‌های توسعه کشور  مبنی بر عدم وضع موانع غیرفنی و غیرتعرفه‌ای از تولیدات داخلی با تعیین حقوق ورودی مناسب حمایت لازم از تولیدات داخلی به عمل آمده است.

وی با اشاره به پایش مستمر و هر ساله فهرست اقلام وارداتی که دارای تولید داخلی مشابه ‌باشند، افزود: توسط هیأت وزیران مراحل تصویب ممنوعیت ثبت سفارش و محدودیت در واردات تصویب و ابلاغ شد.

علی آبادی فراهانی تصریح کرد: در راستای اجرای ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان،‌ واردات بسیاری از کالاها با اخذ نمایندگی از شرکت خارجی امکان‌پذیر شده است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: