May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
افزایش خدمات رایگان درمانی برای اقشار محروم و کم‌درآمد ضروری استپول‌نیوزآیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در نشست با جمعی از مسئولان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی در اراک اظهار داشت: حوزه بهداشت و درمان مانند برقراری امنیت در جامعه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که برنامه ریزی اصولی و صحیح در این رابطه، ارتقای سطح سلامت جامعه را به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: خدمات رسانی رایگان پزشکی برای اقشار کم درآمد جامعه بایستی در برنامه ریزی های جدید وزارت بهداشت و درمان تعریف شود و میزان هزینه بستری و درمان در بیمارستان های تحت مدیریت وزارت بهداشت کاهش یابد.

دری نجف آبادی بیان کرد: در حال حاضر تامین اجتماعی به دلیل رکود واحدهای صنعتی بزرگترین پشتوانه های مالی خود را از دست داده و خدمات رسانی کم هزینه پزشکی به اقشار مختلف جامعه نیز تنگناهای بسیاری برای این دستگاه خدماتی به وجود آورده؛ در حقیقت اجرای طرح تحول نظام سلامت، بدهکاری بیمه ها به دانشگاه های علوم پزشکی  را به دنبال داشته است که باید هرچه سریعتر برای حل این مشکل چاره اندیشی شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان ساخت: طرح تحول نظام سلامت گامی مهم در راستای تحقق عدالت اجتماعی در حوز بهداشت و درمان است اما بازنگری اقدامات و تقویت راهبردهای این طرح از ضرورت های این حوزه است.

دری نجف آبادی اضافه کرد: با توجه به اینکه مقرر است وزیر بهداشت به زودی به استان مرکزی سفر کند، مطلوب است مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان احصا و جمع بندی شود تا در جلساتی که با حضور وزیر برگزار می شود، بتوان راهکاری در این زمینه اتخاذ نموده و شرایط را برای رفع این مشکلات مهیا کرد.

وی ادامه داد: همچنین وزارت بهداشت و درمان باید در زمینه ارتقای سلامت خانواده نیز برنامه ریزی داشته باشد و با برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاوره های کاربردی در راستای پیشگیری از طلاق و سقط جنین، در این ارتباط نیز فعالیت موثری را به انجام برسانند چراکه امروز نرخ موالید در استان مرکزی 9دهم است که اختلاف معناداری با نرخ موالید در بسیاری از دیگر نقاط کشور دارد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: