May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
طرح ساماندهی معابر کولبری به زودی تصویب می‌شود
پول‌نیوز - رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جلسه مشترک با استاندار و نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح ساماندهی معابر کولبری به دولت خبر داد.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول‌نیوز، جلسه بررسی مسائل و مشکلات استان کردستان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور مسؤولان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، استاندار و نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان برگزار شد.

حقیقی، رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تقدیر از تلاش مسوولین استان کردستان در امر مبارزه با قاچاق، اظهار داشت: در خصوص مشکلات این استان با در نظر گرفتن مسائل قاچاق و کولبری، طرح ساماندهی معابر کولبری تقدیم دولت شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی منطبق با شرایط استان‌ها آماده شده است، گفت: این طرح توسط این ستاد با همراهی وزارتخانه‌های کشور، امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت نهایی و به دولت ارائه شده و بزودی پس از ابلاغ اجرا خواهد شد.

حقیقی با بیان اینکه تأمین معیشت مرزنشینان، امنیت کشور و توسعه مناطق مرزی از اولویت‌های ستاد در طرح ساماندهی بوده است، افزود: جلوگیری از ورود کالا از مرزها راهکار مناسبی نیست، بلکه شرایط استان‌های مرزی باید ساماندهی شود.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده از فرصت‌های تجاری مناطق مرزی را فراتر از کولبری برشمرد و گفت: در حال حاضر حداکثر منافع از کولبری عاید قاچاقچی شده و میزان ناچیزی سهم کولبران می‌شود، در این طرح به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا حداکثر منافع متوجه کولبر و معیشت مرزنشین شود.

در ابتدای این جلسه استاندار کردستان، نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان به بیان مسائل و مشکلات موجود در استان پرداختند و گزارشی از اقدامات خود در این حوزه را ارائه کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: