April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۶۵۶۵
۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
0
پول‌نیوز -معرفی نسل جدید آئودی A8 بدون شک یکی از مهم‌ترین رونمایی‌های سال محسوب می‌شود. خودرویی مملو از تکنولوژی‌های پیشرفته که سواری ایمن، راحت و سرگرم‌کننده‌ای را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

مقایسهٔ طراحی نسل جدید و قدیم «آئودی A8»

 ازجمله تکنولوژی‌های این خودرو می‌توان به قابلیت رانندگی نیمه‌خودکار، چراغ‌های لیزری و ماساژور پا در صندلی‌های عقب اشاره کرد؛ اما در این مطلب ما کاری به تکنولوژی‌های A8 جدید نداریم بلکه می‌خواهیم بروی طراحی آن تمرکز کرده و مقایسه‌ای تصویری داشته باشیم میان نسل جدید و قدیم این سدان لوکس آلمانی؛ بنابراین در ادامه طراحی داخلی و خارجی دو نسل A8 را با استفاده از تصاویر مقایسه می‌کنیم تا بفهمیم نسل جدید این خودرو چقدر تغییر کرده است.

نیازی نیست زمان زیادی به نسل جدید آئودی A8 نگاه کنید تا متوجه شوید که طراحی آن با الهام از کانسپت پرولوگ شکل گرفته است. بااین‌حال بیشترین تغییرات در نمای جلویی A8 نسبت به نسل قبلی ایجاد شده است.

در نسل جدید، جلوپنجرهٔ تا حد زیادی بزرگ‌تر از قبل شده و همچنین خطوط آن نیز زاویه‌دارتر شده‌اند. چراغ‌های جلو هم باریک‌تر شده و در آن‌ها از چراغ‌های لیزری جدید استفاده شده است که این لیزرها وسعت روشنایی چراغ‌های جلو را در هنگام حرکت با سرعت 70 کیلومتر در ساعت دو برابر می‌کنند.

در نمای عقبی هم همه‌چیز به‌طور کامل اصلاح شده است. در اینجا چراغ‌های LED باریکی بکار رفته که با یک نوار نازک به یکدیگر متصل شده‌اند. همچنین خط سقف نیز با شیب بیشتری در قسمت عقب به پایان می‌رسد که موجب شده A8 جدید ظاهر کوپه مانندی به خود بگیرد. علاوه بر این، رینگ‌های جدیدی برای این خودرو ارائه شده و به‌روزرسانی‌هایی جزئی هم در پروفیل جانبی صورت گرفته که درمجموع موجب شده نسل جدید A8 مدرن‌تر از قبل به نظر برسد.

اما بیشتر تغییرات بزرگ نسل جدید A8 در داخل آن انجام گرفته است. برای اولین بار در A8 صفحه آمپر دیجیتالی کابین مجازی آئودی ارائه شده است که اطلاعات کلیدی خودرو را روی یک صفحه‌نمایش فول HD با رزولوشن 1920×720 به نمایش درمی‌آورد. یک صفحه‌نمایش 10.5 اینچی هم در وسط کنسول جهت ارائهٔ نسخهٔ جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MMI آئودی قرار گرفته که این نمایشگر برخلاف قبل از جای خود خارج نمی‌شود و ثابت است.

 غیرازاین دو صفحه‌نمایش، یک نمایشگر لمسی دیگر هم در پایین نصب شده که بسیاری از عملکردهای خودرو از طریق آن قابل‌کنترل است و تقریباً جایگزین تمامی دکمه‌های فیزیکی شده است.

اما بااین‌حال تقریباً امکان کنترل تمامی عملکردهای خودرو از طریق دکمه‌های روی غربیلک فرمان نیز وجود دارد. غربیلک فرمانی که خود کاملاً تغییر نموده و ظاهر جدید و زیبایی پیدا کرده است. همچنین این سدان پرچم‌دار آلمانی به تکنولوژی‌های فراوانی هم مجهز شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم دید در شب بهتر، نمایشگر سربالا، فرمان الکترومکانیکی، سیستم کمک پارک با نمایش 360 درجه، سیستم کمکی فعال حرکت میان خطوط و سیستم حذف سروصداهای مزاحم اشاره کرد. همچنین A8 به فناوری رانندگی خودکار سطح سه هم مجهز شده که آن‌را از این لحاظ در صدر کلاس خود قرار می‌دهد.

آئودی اما به سرنشینان عقب A8 هم بسیار اهمیت داده است به‌گونه‌ای که در نسخهٔ کشیده یعنی مدل A8 L امکان سفارش صندلی‌های عقب آرامش‌بخش فراهم شده است که شامل ویژگی‌هایی چون گرم‌کن، سردکن، ماساژور و حتی ماساژور پا می‌شود که همگی از طریق یک صفحه‌نمایش لمسی در کنسول وسط عقب قابل‌کنترل هستند.

غیرازاین‌ها، مجموعهٔ گسترده‌ای از آپشن‌های اختیاری نیز برای A8 قابل سفارش است که شامل مواردی مانند گرم‌کن و ماساژور صندلی‌های جلو و پوشش چرم کنسول وسط می‌شود. همچنین همان‌طور که گفته شد، صندلی‌های آرامش‌بخش عقب نیز در مدل کشیده قابل سفارش خواهد بود.

به‌طورکلی نسل جدید آئودی A8 بسیار نسبت به قبل بهبود یافته است و این تغییرات نه‌فقط در پوستهٔ آن، که به‌صورت عمیق صورت گرفته است. همچنین بکار گیری یک پلت‌فرم آلومینیومی جدید نیز موجب افزایش استحکام A8 شده درعین‌حالی که فضای پا و سر کابین آن‌را هم افزایش داده است.

 قیمت تیپ پایهٔ نسل جدید آئودی A8 با پیشرانهٔ 3 لیتری V6 به قدرت 340 اسب بخار در آلمان از 90,600 یورو آغاز می‌گردد درحالی‌که این رقم در مدل A8 L به 94,100 یورو می‌رسد. این قیمت‌ها در ایالات‌متحده به ترتیب برابر با 103 هزار دلار و 107 هزار دلار هستند که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به قیمت 82 هزار دلاری نسل کنونی نشان می‌دهد.



منبع:پدال
برچسب ها: آئودی ، خودرو ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: