کد خبر: ۲۳۸۵۱۴
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
0
پوراندخت نیرومند گفت: شایسته‌گماری حق مردم است و با شایسته گماری، بهبود شرایط اشتغال، شاخص‌های اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار، نشاط اجتماعی، عدالت اجتماعی، رفاه، و آزادی محقق می‌شود.
اولویت‌های انتخاب کابینه دوازدهمپول‌نیوز - یک تحلیلگر اقتصادی با اشاره به اولویت‌های معرفی کابینه دولت دوازدهم گفت: شرایط فعلی اقتصادی دیگر تاب خطا و آزمایش را ندارد.

پوراندخت نیرومند بیان اینکه امید است رییس جمهور، شایستگی را در راس شاخص‌های انتخاب وزرای خود قرار دهد گفت: شایسته‌گماری حق مردم است و با شایسته گماری، بهبود شرایط اشتغال، شاخص‌های اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار، نشاط اجتماعی، عدالت اجتماعی، رفاه، و آزادی محقق می‌شود.

این تحلیلگر اقتصادی و نظام اداری گفت: عدم توجه به حداقل‌های صلاحیت حرفه‌ای و شایستگی در انتخاب وزرا دولت دوازدهم، نگرانی‌هایی را متوجه امنیت اقتصادی، زیست محیطی، و اجتماعی کشور خواهد کرد.

وی افزود: ارائه فهرست های وزرای احتمالی دولت دوازدهم از سوی برخی از مقام‌های سیاسی موثر در تصمیم سازی، نگرانی‌هایی را برای متخصصان حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و نظام اداری کشور و تحقق سیاستهای کلی نظام به ویژه اقتصاد مقاومتی ایجاد کرده است.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی و نظام اداری معتقد است: با توجه به بحران‌های حوزه‌های اشتغال، آب، ریزگردها و فضای کسب و کار، این دوره باید شایسته سالاری در محور سیاستهای انتخابی رییس جمهور قرار گیرد و رییس جمهور، حداقل در صورت تاکید بر سیاست ابقاء وزرای کابینه یازدهم باید علاوه بر ملاحظات سیاسی و حزبی، شاخص‌هایی چون عملکرد وزرا در تحقق ماموریت‌ها و رسالت‌های وزارتخانه‌ها، میزان بهره‌برداری از شایستگان دستگاه‌ها (نداشتن رویکرد شایسته ستیزی و جنسیت ستیزی)، سیاست‌های پیشگیری از بحران‌های مربوط به رسالت‌ها و ماموریت‌های دستگاهی مانند حوادث پلاسکو، حادثه معدن یورت گلستان، سیل سیستان، بحران گرد و غبار خوزستان که سوء تدبیر مدیران ارشد دستگاه‌های دست‌اندرکار و نبود نظارت کافی در وقوع آنها تاثیرگذار بودند را مدنظر قرار دهد.

وی نتایج ارزیابی‌های رضایت کارکنان و ارباب رجوع دستگاه‌ها و همچنین گزارش‌های سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات را از جمله دیگر شاخص‌های مهم برای معرفی کابینه اعلام کرد و گفت: شرایط فعلی اقتصاد کشور دیگر تاب خطا و آزمایش، و سوء تدبیرهای مدیریتی را ندارد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: تداوم حضور مدیران تصمیم‌ساز و تصمیم گیر فاقد حداقل‌های صلاحیت‌های حرفه‌ای مورد نیاز احراز پستهای کلیدی، نتیجه‌ای جز اتلاف منابع و بی‌اعتمادی بیشتر مردم را به دنبال نخواهد  داشت.

نیرومند گفت: علیرغم محوریت کلامی تدبیر در دولت یازدهم، شاهد حضور مدیرانی بودیم که با استفاده از گفتمان پوپولیستی و بهره‌برداری از ظرفیت برخی از رسانه‌ها در برجسته کردن مسائل حاشیه‌ای بر محورهای اصلی ماموریت سازمانی خود و افتتاح‌ طرح های غیر واقعی، با بهره برداری از مکانیسم‌های مالی و سازمانی و دنبال کردن سیاست شایسته ستیزی و استفاده از مدیران فاقد شایستگی حرفه‌ای به دنبال تداوم حضور خود در دولت دوازدهم بوده و این بسیار نگران کننده است؛ حضوری که به دستگاه مجریه هم محدود نمی شود.

این تحلیل گر اقتصادی و نظام اداری گفت: به هرحال استفاده از مدیران شایسته ستیز و فاقد شایستگی‌های وزارتی یا شایستگی‌های معاونت ریاست جمهور، آسیب‌هایی غیر قابل جبران را بر پیکره اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی کشور وارد خواهد کرد و منجر به عدم تحقق سیاست‌های ابلاغی در حوزه‌های اقتصاد مقاومتی، آب، زیست محیط، فناوری و فرهنگی خواهد شد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: