May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۸۷۱۶
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
0
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیداری با الحاجی محمد باونیا معاون اول رئیس‌جمهور غنا در زمینه ساخت مخازن LPG (گاز مایع)، داروسازی و ساخت کارخانه سیمان و اکتشاف معادن سند همکاری امضا کردند.
تفاهم برای ساخت کارخانه داروسازی در غناپول‌نیوز - تفاهم برای ساخت کارخانه داروسازی، سیمان و سدسازی از جمله اقدامات میان ایران و غنا در آینده خواهد بود.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیداری با الحاجی محمد باونیا معاون اول رئیس‌جمهور غنا در زمینه ساخت مخازن LPG (گاز مایع)، داروسازی و ساخت کارخانه سیمان و اکتشاف معادن سند همکاری امضا کردند.

براساس این گزارش، علی ربیعی با اشاره به اینکه زیرمجموعه ارزش دارایی‌های صندوق‌های بازنشستگی در کشور 33 میلیارد دلار است، اظهار داشت: در این سند همکاری چند زمینه از جمله نفت و گاز، سدسازی و داروسازی اعلام آمادگی شد.

وی افزود: در زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای، اشتغال و تعاونی‌ها نیز بنا داریم همکاری‌هایی را با کشور غنا آغاز کنیم.

ربیعی با اعلام این خبر که هم‌اکنون با 9 کشور آفریقایی تبادل مربی فنی و حرفه‌ای داریم، گفت: تبادل مربی با کشور غنا نیز می‌تواند در این زمینه اثربخش باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد که سرمایه‌گذاری‌های مشترک میان ایران و کشور غنا در زمینه داروسازی و معدن آغاز شود و در راستای توسعه روابط، خدمات جدیدی به طرف غنا ارائه شد.

همچنین در این نشست الحاجی محمد باونیا معاون اول رئیس‌جمهور غنا به همراه برخی از وزرای کابینه‌اش که به ایران سفر کرده‌اند، گفت: دولت غنا برای توسعه روابط با ایران هیأت دیپلماتیک قوی برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری فرستاد تا جدیت‌مان را در تقویت روابط نشان دهد.

وی گفت: تقریباً تمام کابینه کشور غنا در این نشست حضور دارند تا توسعه روابط اقتصادی به طور جدی دنبال شود.

باونیا با تأکید بر اینکه این کشور دارای منابع طبیعی غنی و بسیاری است و قصد داریم یک اقتصاد متکی به خود بسازیم.

وی افزود: یکی از شعارهای ما در کشور غنا این است که در هر منطقه یک کارخانه احداث کنیم و در سراسر غنا به امر تولید و اشتغال بپردازیم.

معاون اول رئیس‌جمهور غنا با بیان اینکه در زمینه توسعه اقتصادی نیازمند همکاری بیشتر با ایران هستیم، چرا که ایران دارای دانش فنی و تخصصی در زمینه‌های مختلف است بنابراین تبادل مربی در حوزه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند اثربخش باشد.

وی گفت: بنا داریم تا جاده‌های غنا را از سیمان بسازیم، بنابراین نیاز داریم تا برای تولید محصولات، کارخانه‌های متعدد سیمان احداث کنیم.

باونیا گفت: درباره ساخت کارخانه سیمان با شرکت سیمان تهران رایزنی‌هایی را آغاز کرده‌ایم تا این امر سریع‌تر محقق شود.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: