May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۳۹۰۵۳
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
0
جستجوهای خبرنگار «پول نیوز» برای پیداکردن چند مدیر رده بالا به طور ویژه در سمت های معاون و مشاور وزیر در دولت یازدهم تنها به چهار نفر ختم شد. دو جوان در وزارت ارتباطات مشغول به فعالیت هستند، یک نفر در بانک مرکزی و دیگری در وزارت اقتصاد.

در جستجوی مدیران «پسا 57»پول‌نیوز  معرفی محمدجواد آذری جهرمی به عنوان گزینه جدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) به مجلس شورای اسلامی توسط دکتر حسن روحانی، توجهات را به سمت او جلب کرده است؛ مدیری جوان و دهه شصتی. خبرنگار «پول نیوز» تلاش کرده تا چند مدیر هم سن و سال او در مقام معاونت و مشاورت وزیر بیابد. اما او در جستجوی خود تنها به نام چهار مدیر رده بالای جوان برخورد که هر چهار در وزارتخانه های دولت و معاونت های اقتصادی رئیس جمهوری مشغول به کار هستند. با این چهار جوان آشنا شویم.

آذری جهرمی 36 ساله در وزارت ارتباطات

محمد جواد آذری جهرمی، متولد 1360 است. او فوق لیسانس مهندسی برق قدرت دانشگاه صنعت آب و برق عباسپور تهران است. آری جهرمی از سال 88 تا 93، مدیرکل امنیت سیستم های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات بود و در این سال به عضویت در هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت درآمد و از سال 95 به این سو نیز به عنوان معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت مشغول به کار شده است.

در جستجوی مدیران «پسا 57»

احمد عراقچی 39 ساله در بانک مرکزی

عراقچی متولد 57 است و بنابراین 39 سال سن دارد. او برادرزاده عباس عراقچی، معاون حقوقی وزیر امور خارجه و نوه رئیس اتحادیه فرش دستباف کشور است. او طی چند روز گذشته به سمت معاون ارزی بانک مرکزی منصوب شده است. عراقچی جوان به نوشته پرتال رسمی بانک مرکزی، دانش‌آموخته کارشناسی اقتصاد از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد مدیریت مالی (فاینانس) از دانشگاه نیویورک و کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران است. وی دانشجوي نخبه و رتبه اول كنكور در مقطع کارشناسی ارشد بوده است. عراقچی همچنین سابقه عضويت در هيات مديره نهادهای مالی داخلی و بين المللی را در کارنامه خود دارد. وی سابق بر این عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و نیز معاون اجرایی آن سازمان بوده است.

در جستجوی مدیران «پسا 57»

سودابه رادفرد 38 ساله در وزارت ارتباطات

دکتر سودابه رادفرد، مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیر سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات است. او متولد سال 58 در تهران بوده و دارای دکترای مدیریت دانشگاه تهران است. او مدت در خبرگزاری ورزشی ایپنا، مدیر اجرایی و مشاور مدیرعامل بوده و در نشریه مشق آفتاب و سپس در روزنامه اعتماد ملی، به عنوان یادداشت نویس فعالیت کرده است. رادفرد در ابتدا کار خود را با همکاری با نهاد ریاست جمهوری دولت اصلاحات آغاز کرده و طی سال های 82 تا 90، در گروه های صنعتی ایران خودرو و سایپا، مدیریت ارتباط با مشتریان را بر عهده داشته و ضمناً در دانشگاه نیز تدریس کرده است. این مدیر جوان بعد از آغاز دولت یازدهم به عنوان مدیر سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب شده و مدتی نیز نیز به عنوان مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت زنان رییس جمهوری فعالیت داشته است. رادفرد از سال 93 در چارچوب حزب ندای ایرانیان فعالیت سیاست و اجتماعی دارد.

در جستجوی مدیران «پسا 57»

میرشجاعیان 39 ساله در وزارت اقتصاد

سیدحسین میرشجاعیان حسینی معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد است. معاونتی که تا پیش از او در اختیار شاپور محمدی، رئیس فعلی سازمان بورس بود. میرشجاعیان برخاسته از حلقه «امام صادقی­ ها» ست. حلقه ای متشکل از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) که سال هاست در حوزه بورس و مالیه، فعال اند. او کارشناسی ارشد پیوسته خود را در این دانشگاه خوانده و سپس مدرک دکترایش را از دانشگاه تهران کسب کرده. میرشجاعیان البته یک دکترای دیگر اقتصاد نیز از دانشگاه هیروشیمای ژاپن گرفته است. او سمت های علمی فراوانی داشته و چند سالی است که با حضور علی طیب نیا، حضورش در وزارت اقتصاد، تثبیت شده است. او از چهره های علمی و دانشگاهی است که با حضور طیب نیا در این وزارتخانه، حضورشان در بدنه تصمیم سازی اقتصاد کشور، پررنگ تر شده است.

در جستجوی مدیران «پسا 57»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: