May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۰۴۱۵
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
0
خسروتاج گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های گستردۀ کشور عمان، لازم است بخش‌های دولتی و خصوصی پیشنهادات عملی و اجرایی خود را جهت تحقق برنامه‌ها و اهداف راهبردی کشورمان در خصوص بازار عمان و همچنین بسط و توسعه تعاملات تجاری با آن کشور، ارائه نمایند.
عمان در افق چشم‌انداز 2020 ایران
پول‌نیوز - نخستین جلسه میز کشور عمان با حضور قائم مقام وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران و نمایندگانی از دستگاه‌های دولتی و بخش‌های خصوصی ذیربط برگزار شد.

به گزارش گروه صنعت و بازرگانی پول‌نیوز، مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر و ریاست سازمان توسعه تجارت ایران، عمان را یکی از اهداف مهم تجارت خارجی کشورمان بر شمرد و اظهار داشت:  برای استفاده از ظرفیت‌های گستردۀ کشور عمان، لازم است بخش‌های دولتی و خصوصی پیشنهادات عملی و اجرایی خود را جهت تحقق برنامه‌ها و اهداف راهبردی کشورمان در خصوص بازار عمان و همچنین بسط و توسعه تعاملات تجاری با آن کشور، ارائه نمایند.  

وی افزود: اجرای دقیق نقشۀ راه متضمن گسترش بیش از پیش روابط تجاری دو کشور در دستیابی به چشم انداز 2020 خواهد بود.

فرزاد پیلتن، مدیرکل دفتر بازرگانی کشورهای عربی و آفریقایی با اشاره به دستاوردهای برگزاری موفق شانزده کمیسیون مشترک همکاری افتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان گفت: تشکیل میز عمان نقطۀ عطفی جهت توسعه بیشتر همکاری‌ها و حل موانع پیش روی تجار و فعالان اقتصادی دو کشور است.

وی ضمن معرفی مسعود طاهری مهر به عنوان اولین رایزن بازرگانی ایران در مسقط و دبیر میز کشور عمان، برگزاری این نشست را آغاز بکار رسمی میز آن کشور در سازمان توسعه تجارت ایران عمان قلمداد نمود.

مسعود طاهری مهر، دبیر میز کشوری عمان، در خصوص نتایج برگزاری اولین نشست میز عمان گفت :

از آغاز دهه 1390 و همزمان با اعزام نخستین رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی به کشور عمان، دو کشور شاهد توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی همسو با گسترش مناسبات سیاسی و فرهنگی دو جانبه بوده‌اند. ولیکن در طی سال‌های اخیر و با وجود جهش چشمگیر در میزان صادرات کالاهای ایرانی و ارتقای سطح مبادلات بازرگانی، آمار تجارت خارجی دو کشور با سطح مطلوب فاصله دارد. لذا میز کشوری عمان در نخستین گام عملیاتی خود، ضمن ترسیم وتبیین نقشۀ راه تجاری دو کشور، برنامۀ جامع و هدفمندی را جهت تحقق این امر پیشنهاد نموده است. طاهری مهر افزود: در این راستا مقرر گردید تا ضمن بررسی راهکارهای لازم و شناسایی پتانسیل‌ها و فرصت‌های صادراتی کشورمان در بازار عمان و همچنین متنوع‌سازی صادرات و اجرای پروژه‌های راهبردی جهت افزایش بیش از پیش سهم کشورمان در بازار عمان و تأمین منافع متقابل، آمار مبادلات دو جانبه را از میزان 700 میلیون دلار کنونی به رقم 5 میلیارد دلار در یک بازه زمانی 5 ساله ارتقا یابد.

 طاهری مهر با اشاره به نیازهای گستردۀ عمان در حوزه صنایع و محصولات ساختمانی، محصولات کشاورزی و غذایی، محصولات معدنی، انواع میوه و صیفی‌جات، دام زنده، محصولات و شمش‌های فلزی، قیر و سیمان، زمینۀ تحقق هدف مذکور را بسیار مناسب و قابل دسترس برشمرد و تأکید کرد: تحولات ساختاری چند سال اخیر در توسعۀ روابط  میان دو کشور از جمله برقراری خطوط هوایی میان شهرهای مسقط و تهران، شیراز، چابهار، کیش و بندرعباس و همچنین و ایجاد خظوط مستقیم و منظم کشتیرانی تجاری و مسافری میان بنادر صحار، خصب، شناص و سلطان قابوس عمان و بنادر شهید باهنر، چابهار و جاسک ایران و تسهیل در صدور روادید تجاری و مسافری میان اتباع دو کشور را سرآغازی برای تبدیل شدن ایران و عمان به عنوان بزرگترین شرکای تجاری منطقه‌ای قلمداد نمود.
برچسب ها: عمان ، تجارت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: