April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان:
کد خبر: ۲۴۰۷۳۶
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
۴
سلب اختیار از تولید کننده برای نصب برچسب قیمت بر روی کالا، شفافیت اقتصادی را بالا برده و راه ورود کالای با کیفیت را هموار می کند. این نظر رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان است. در ادامه گزارش، دلایل او را خواهید خواند.
قیمت واقعی کالاها کمتر از قیمت آنهاستپول‌نیوز - سال 92 مجلس شورای اسلامی در اقدامی عجیب حق رسیدگی به تخلف های واحدهای صنفی را از انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان حذف کرد و حالا رییس این انجمن امیدوار است با حذف برچسب قیمت از روی کالاها، راهی برای اصلاح دوباره این قانون باز شود.
حسین ابراهیمی،  رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در گفت و گو با پول نیوز اعلام کرد: آخرین تصمیم آقای نعمت زاده، تصمیم قابل دفاعی است. واقعیت این است که شفافیت و نظارت کافی بر قیمتی که روی کالاها می خورد وجود ندارد. دست تولید کننده باز است تا هر قیمتی روی کالای خود بزند؛ قیمت‌هایی که در بسیاری از موارد واقعی نبوده و بسیار بالاتر از قیمت تمام شده است. 
ابراهیمی ادامه داد: این سیستم کالای با کیفیت را از گردونه رقابت حذف کرده است. چرا که کالاهای بی کیفیت راه سود های کلان بنکدارها را باز می کند و در چنین شرایطی بنکدار تمایلی ندارد کالای با کیفیت با سود کمتر عرضه کند. 
به گفته این مقام مسئول، برچسب قیمت باید در خود واحد صنفی نصب شود و مصرف کننده از عرضه‌کننده تقاضای فاکتور کند. 
ابراهیمی از لابی‌گری ها در مجلس سابق گلایه کرده و  گفت: سال 92 عده ایی با لابی گری حق رسیدگی به واحدهای صنفی را از انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کننده گرفتند و به اتحادیه های مربوطه و اتاق اصناف سپردند. اتحادیه ها خودشان ذی نفع‌اند! چگونه می توانند نگران حقوق مصرف کننده باشند؟ نظارت باید به دست تشکل های مردمی برگردد و ما امیدواریم این قانون فرصتی شودکه ما بتوانیم از حقوق مصرف کنندگان دفاع کنیم. نه اینکه حقوق مصرف کننده در گرو منافع عده ایی به خطر بیفتد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۴
نظرات بینندگان
یکی از اعضای مجمع
Iran, Islamic Republic of
14:56 - 1396/06/01
ظهارات اقای ابراهیمی از طرف انجمن ملی با رویکرد چاپلوسی به وزارت صنعت معدن و تجارت مورد تایید اینجانب نمیباشد ایشان خودشان به صورت غیر قانونی به راس انجمن رسیده اند و غیر قانونی بودن ایشان از طریق مراجع ذیصلاح در حال پیگیری میباشد
محمد امین علیدوست
Iran, Islamic Republic of
15:42 - 1396/06/01
اظهارات ایشان تناقض دارد یک جا از اقدام وزیر در حذف قیمت کالا روی کالا حمایت کردند و آنرا قابل دفاع دانستند و یکجای دیگر گفتند چرا حق نظارت انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان از واحد های صنفی در اصلاح قانون نظام صنفی حذف شده است.
آیا حذف قیمت از روی کالا حقوق مصرف کنندگان را مخدوش نمیکند؟؟؟؟
حمایت از اقدام وزیری که حقوق مصرف کنندگان را در لحظه ترک وزارتخانه مخدوش میکند چه معنایی دارد؟؟
بعوض آنکه یقه این فرد گرفته شود تقدیر و تشکر هم میکنند که چنین اقدام خلاف قانون را انجام داده است.
محمد امین علیدوست
Iran, Islamic Republic of
23:57 - 1396/06/01
سلام. بنده عضو هیات مدیره انجمن استان خراسان رضوی و عضو قانونی مجمع عمومی انجمن ملی هستم.
تصمیم وزیر اسبق صنعت معدن و تجارت برخلاف بند دوم ماده یک قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان است .در بخشنامه وزیر به ماده 5 قانون حمایت استناد شده در ماده گفته شده عرضه کنندگان کالا و خدمات مکلف به الصاق برچسب قیمت روی کالا هستند از آنجا که در بند دوم ماده یک قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان عرضه کنندگان کالا و خدمات شامل تولیدکنندگان نیز میباشد بنابراین بخشنامه وزیر مغایر با قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان بوده و غیر قانونی است.
تلفن 09154189331
نهاوندی
Iran, Islamic Republic of
15:50 - 1396/06/02
به استناد ماده 5 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان کلیه عرضه کنندگان کالا وخدمات مکلفند با الصاق برچسب روی کالا قیمت واحد کالا را بطور روشن ومکتوب اعلام نمایند از آنجا که به استناد بند 2 ماده 1 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان تولیدکنندگان کالا بخشی از عرضه کنندگان کالا و خدمات هستند لذا بخشنامه وزیر اسبق صنعت معدن و تجارت بشماره 60/119359 مورخه 96/5/22 مبنی بر عدم الزام تولید کنندگان به درج قیمت مصرف کننده روی کالا مغایر با قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان است و اعتبار ندارد.
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: