April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۱۲۵۹
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
0
تسهیلات ویژه ایران برای تجار افغان در بندر چابهارپول‌نیوز - دولت ایران قصد دارد برای جذب بیشتر تجار افغان، تعرفه های گمرکی را در بندر چابهار به میزان ۸۰ درصد کاهش دهد.

محمدرضا کریم زاده، وابسته اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل گفت، ایران در بندر چابهار تخفیف 80 درصدی در تعرفه صادراتی به تجار افغان می دهد.

وی افزود ایران همچنین تخفیف 75 درصدی در زمینه تعرفه واردات و همچنین تسهیلات انبار کالا به تجاری که از بندر چابهار استفاده کنند ارائه می دهد.

به گفته اتاق بازرگانی و صنایع افغانستان، حجم فعلی مبادلات تجاری بین ایران و افغانستان 1.5 میلیارد دلار برآورد می شود که بخش اعظمی از آن شامل سوختی است که از طریق بندر چابهار به افغانستان وارد می شود.

بندر چابهار به کشور محور در خشکی افغانستان اجازه می دهد تا به جای بندر کراچی پاکستان، مبادلات تجاری خود را از طریق ساحل ایران انجام دهد. مسیر افغانستان به بندر چابهار کوتاه تر از مسیر افغانستان به بندر کراچی پاکستان است.

این بندر همچنین موجب دسترسی هند به بازار کشورهای آسیای میانه و افغانستان می شود. هند به دلیل اختلافاتی که با پاکستان دارد، فاقد دسترسی زمینی به افغانستان است.
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: