کد خبر: ۲۴۱۷۶۳
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
0
مجید تهرانیان گفت: امسال ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت در بخش دولتی و ۲۱ میلیون نفر ساعت در بخش خصوصی باید آموزش بدهیم که بر اساس آمار گرفته شده در چهار ماه اول سال ۷ درصد از سطح تعهدمان بالاتر بوده‌ایم به نحوی که در بخش دولتی یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آموزش دیده‌اند.
مهارت آموزان کشورمان عازم ابوظبی می‌شوندپول‌نیوز - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران می‌گوید هدف‌گذاری آموزشی سازمان در چهار ماه نخست امسال ۷ درصد بیش از تعهدمان بوده است. او از اعزام تیم کارآموزان مهارتی کشورمان به مسابقات ابوظبی در مهرماه امسال خبر داد.

مجید تهرانیان اظهار کرد: امسال ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت در بخش دولتی و ۲۱ میلیون نفر ساعت در بخش خصوصی باید آموزش بدهیم که بر اساس آمار گرفته شده در چهار ماه اول سال ۷ درصد از سطح تعهدمان بالاتر بوده‌ایم به نحوی که در بخش دولتی یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آموزش دیده‌اند.

وی با اشاره به اعزام تیم کارآموزان مهارتی کشورمان به مسابقات جهانی مهارت ابوظبی در مهر ماه گفت: تیم به شدت مشغول کار و تمرین است و در اردوهای آمادگی به سر می‌برد. در تجهیزات به روز در بعضی رشته‌ها مشکل داریم و متاسفانه به دلیل برخی تحریم‌هایی که از گذشته بوده اجازه ورود ما به این رشته‌ها را در مسابقات امسال ندادند.

تهرانیان افزود: البته امسال چند رشته را اضافه کردیم و با مذاکرات متعدد توانستیم آنها را متقاعد کنیم زمینه حضور در تعدادی از رشته‌ها به دلیل گذر از تحریم‌ها فراهم شود که با تعدادی از آنها موافقت کردند و تعدادی را قبول نکردند با این حال تمام کارآمزان و مربیان به سختی در حال تلاش هستند تا امسال حضور مقتدرانه‌ای در مسابقات جهانی مهارت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کار فنی و حرفه‌ای کار پر هزینه‌ای است و اعتبارات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اندک است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکسری از کارگاه‌های ما مثل کارگاه اتومکانیک به شدت نیاز به روزآوری دارند و برای تبدیل موتورهای هیبریدی هر کارگاه دست کم یک میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد در صورتی که اعتبارات این چنینی در اختیار سازمان فنی و حرفه‌ای نیست.

تهرانیان درعین حال درباره برنامه واگذاری امور به بخش خصوصی گفت: سال گذشته حدود ۱۵ کارگاه خود را به بخش دولتی واگذار کردیم. فراخوانهایی را هم دادیم و آمادگی داریم هر کدام از صنایع و صنوفی که تمایل دارند در این زمینه تمایل دارند آمادگی واگذاری داریم.

وی گفت: بزرگترین اقدامی که سال گذشته در این خصوص انجام شد مرکز فنی و حرفه‌ای اقدسیه ما بود که مدیریت آن را به اتاق بازرگانی واگذار کردیم و از آذرماه هم امسال هم استانداردهای هماهنگ با استانداردهای اتریش برای بازرگانان و اصناف ارائه خواهد شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: