May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۳۸۱۹
۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
0
پول‌نیوز - فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از دستگیری اعضای باند حفار غیرمجاز و کشف ادوات و ابزار حفاری در شهرستان آوج استان قزوین خبر داد.

سردار امیر رحمت‌الهی فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: پس از اعلام گزارش از اداره میراث‌فرهنگی شهرستان آوج در مورد حفاری غیرمجاز در منزل یکی از اهالی شهرستان، تیم عملیاتی یگان حفاظت قزوین به‌سرپرستی فرمانده یگان استان و با هماهنگی مقام قضایی به محل موردنظر اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه این عملیات با همراهی مأموران نیروی انتظامی انجام شد، اضافه کرد:عملیات غافلگیرانه یگان حفاظت استان قزوین با رعایت موازین شرعی و قانونی انجام شد و طی آن دو نفر از اعضای باند حفار غیرمجاز درحین ارتکاب جرم دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: همچنین در این عملیات ۴ جلد کتاب خفیه (علوم غریبه و خواب‌نما) و مقادیری ابزار و ادوات حفاری کشف و ضبط شد.

سردار رحمت‌الهی اضافه کرد:بررسی‌های به‌عمل‌آمده حاکی است، افراد دستگیرشده به‌قصد به‌دست آوردن اشیای عتیقه اقدام به ۳ مورد حفاری در حیاط و زیرزمین این خانه کرده‌اند که با هوشیاری و شناسایی نیرو‌های یگان حفاظت اقدام مجرمانه این افراد بی‌نتیجه ماند.

وی تصریح کرد:در اقدامی مشابه همچنین نیرو‌های یگان حفاظت استان قزوین به‌محض دریافت خبری از دوستداران میراث‌فرهنگی در مورد وقوع حفاری غیرمجاز در شهرستان بوئین‌زهرا، پس از انجام هماهنگی‌های لازم با کلانتری شهرستان و با همراهی مأموران نیروی انتظامی به محل موردنظر اعزام شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: در این عملیات نیز ۷ نفر حفار غیرمجاز دستگیر شدند و تعدادی ابزار حفاری از شامل یک دستگاه کمپرسور، یک دستگاه هیلتی، یک دستگاه مکنده هوا و تعدادی بیل و... از متهمان کشف و ضبط شد.


منبع:جام نیوز
برچسب ها: قزوین ، گنج
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: