April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۹۶۸۹
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸
0
وزیر نفت اتیوپی گفت: این کشور در سال 2019 میلادی بهره برداری از میدان های گازی «گالوپ » و « هیلالا» را آغاز می کند و از طریق جیبوتی گاز خود را صادر خواهد کرد.
اتیوپی به جمع صادرکنندگان گاز جهان می پیوندد
پول‌نیوز - پایگاه خبری «السومال» روز شنبه به نقل از «موتوما میکاسا» وزیر نفت اتیوپی نوشت که این کشور در سال 2019 میلادی بهره برداری از میدان های گازی «گالوپ » و « هیلالا» را آغاز می کند و از طریق جیبوتی گاز خود را صادر خواهد کرد.

وزیر نفت اتیوپی گفت: گاز استخراج شده از میدان های گازی گالوپ و هیلالا با یک خط لوله 700 کیلومتری به بندری در جیبوتی منتقل می شود.

میکاسا افزود: تاکنون دست کم 4.5 تریلیون فوت مکعب گاز در این کشور اکتشاف شده است و اتیوپی قصد دارد گاز خود را به کشورهای آسیای صادر کند.

وزیر نفت اتیوپی تصریح کرد که بانک توسعه چین هزینه های اکتشاف و استخراج گاز را در این کشور پرداخت می کند و در این زمینه سرمایه گذاری کرده است.

اِتیوپی کشوری محصور در خشکی واقع در شاخ آفریقا است. این کشور با 82٫5 میلیون نفر جمعیت دومین کشور پرجمعیت و با یک میلیون و 100 هزار کیلومتر مربع دهمین کشور بزرگ آفریقا است. پایتخت آن آدیس آبابا است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: گاز ، اتیوپی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: