May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۵۱۰۹۶
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
0
رادیو، تنها رسانه آرامش‌بخش در زلزله و جنگپول نیوز-یک کارگردان قدیمی نمایش‌های رادیویی به اهمیت رادیو در مواقع بحرانی اشاره کرد و گفت: تنها ابزار ارتباطی که در شرایط سخت و نابسامان می‌تواند به آسانی در دسترس باشد، رادیوست؛ رسانه‌ای که می‌تواند یاری‌رسان آرامش روح و روان پریشان عزیزانمان باشد.

جواد پیشگر با اشاره به عملکرد رسانه‌ها در مواقع بحرانی اظهار کرد: در جهان معاصر رسانه‌ها مهم‌ترین عامل ارتباطی بشرند. تاثیرات و عملکرد رسانه‌های مختلف نقش عظیمی در مناسبات و روابط بشری دارد که مهم‌ترین هدف این رسانه‌ها تاثیرگذاری بر روح و روان فرد، زبان و فرهنگ جوامع است.

این کارگردان نمایش‌های رادیویی درباره نقش رادیو در وضعیت بحرانی گفت: رسانه رادیو به‌دلیل ویژگی‌های خاص و بسیار برجسته‌اش، به خاطر ایجاد ارتباطی مستقیم در زمانی بسیار کوتاه، نقش مهمی در ساختار و چگونگی زندگی روزمره مردم دارد.

او ادامه داد: رادیو به واسطه باطن گرم و صمیمی خود قادر است با بهره‌گیری از روشی مانند کارکرد اعصاب مرکزی در سطحی وسیع، درون و روح هیجانی و غمزده مخاطبانش را به سوی آرامش و نشاط سوق دهد. رسانه رادیو با زبان شنوندگانش حرف می‌زند و گفت‌وگو می‌کند.

پیشگر به برنامه‌سازی رادیو در شرایط بحرانی اشاره و اظهار کرد: رادیو به واسطه وابستگی‌اش به تخیل و هیجان شنوندگان و برنامه‌سازان، قادر است شرایط تازه و نشاط‌بخشی را برای شنوندگانش مهیا کند. برنامه‌ساز برای ایجاد فضایی امیدبخش باید بدون تکلف، باصداقت و با پرهیز از واژگان و گفتارهای دشوار، برنامه‌سازی کند؛ به‌گونه‌ای که قادر به درک و تجسم آن باشد.

این نویسنده نمایش‌های رادیویی اضافه کرد: رادیو می‌تواند با استفاده از صدای بازماندگان، آسیب‌دیدگان و همراهی و همدلی با آنها بر اساس نشانه‌های واقعی و عینی و هر آنچه که ضروری است، باعث باور میان هموطنان ما شود تا ارتباطی دوستانه با رادیو برقرار کنند. وجود ارزش‌های فرهنگی، فضیلت هنر و صدای گرم، دل‌نشین و تخیل‌پرداز رادیو روح شنونده را آرام می‌کند. همچنین مونس تنهایی و شریک غم‌هایش می‌شود.

پیشگر با اشاره به وظیفه اطلاع‌رسانی و آرامش‌بخشی رادیو به زلزله‌زدگان کرمانشاه نیز گفت: اکنون که جامعه و ایران عزیز ما داغدار حادثه‌ای غمبار و دل‌شکن شده است، از طریق  رادیو می‌توان  با مردم زلزله‌زده همدلی و همراهی کرد. ما در رادیو باید هر آنچه که در این بخش از کشور ما اتفاق افتاده است و نارسایی‌ها و نابسامانی‌های وضعیت هموطنانمان و نیازهایشان را به درستی اطلاع‌رسانی کنیم. از همه مهم‌تر، فضایی سرشار از امید و نشاط را برایشان فراهم کنیم. رادیو قادر است همدردی و همدلی با زلزله‌زدگان را افزایش دهد.

او ادامه داد: رادیو تنها ابزاری است که همیشه در حوادث سهمگینی مانند زلزله و جنگ که همه عناصر ارتباطی قطع می‌شود، در اختیار مردم قرار دارد. در واقع تنها ابزار ارتباطی که در شرایط سخت و نابسامان  می‌تواند به آسانی در دسترس‌ باشد، رادیوست؛ رسانه‌ای که می‌تواند یاری‌رسان آرامش روح و روان پریشان عزیزانمان باشد.

جواد پیشگر در پایان گفت: مهر، عشق، نشاط، امید به زندگی و امید به آینده و آبادانی برای هموطنان داغدیده‌مان بیافرینیم.



منبع: ایسنا
برچسب ها: رادیو ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: