پول‌نیوز - نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن نسبت به به حوادث اخیر صنعاء، پایتخت این کشور ابراز نگرانی نموده و از طرف‌های درگیر خواست به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند.

«اسماعیل ولد الشیخ» با اعلام این مطلب دو طرف را به آرامش فراخواند.
گفتنی است که نیروهای کنگره ملی یمن که علی عبدالله صالح از اعضای ارشد آن محسوب می شود، اخیرا اقدامات تحریک آمیزی را در صنعاء آغاز کرده اند.

در همین راستا، رهبر انصارالله یمن روز شنبه با اشاره به حوادث صنعا اعلام کرد: نیروهای هرج و مرج طلب به دنبال آشوب، قتل و جنایات در راستای طرح های خرابکارانه هستند.
«عبدالملک الحوثی» گفت: خطاب به ساکنان صنعا می گوییم که در کنار شما هستیم. همچنین نهادهای امنیتی در کنار شما هستند و تمام تلاش خود را برای تثبیت امنیت به کار می بندیم. صنعا از امنیت و ثبات برخوردا بود تا امروز که شبه نظامیان دست به اقدامات خرابکانه زدند. امنیت حاکم بر صنعا شامل همه بدون استثنا بود. از همکاری نیروهای امنیتی و ساکنان پایتخت تمجید می کنیم و امیدواریم که ادامه داشته باشد و تقویت شود.

وی افزود: از این شبه نظامیان و رهبر آنها می خواهیم که به عقلای کنگره ملی روی آورند. سخنان رهبر شبه نظامی تعدی کننده بسیار بد بود. هدف قرار دادن مراسم گرامیداشت ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) اقدام شنیعی بود اما ما صبر کردیم و از آن چشم پوشی کردیم. حرفهای رهبر شبه نظامیان دعوت به فتنه و آشوب و درگیری و کراهت و کینه توزی، دشمنی و کذب بود.
منبع: مهر
برچسب ها: سازمان ملل ، یمن ، صنعا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: