May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۵۳۲۵۶
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
0
پول‌نیوز -ایروان، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان همواره و به خصوص پس از ناامنی‌های یکی دو سال گذشته در ترکیه به یکی از مهم‌ترین و پر طرفدارترین مقصدهای توریستی در ایران تبدیل شده است.تاریخ دور و دراز شهر ایروان که بخش بزرگی از آن هم ریشه در تاریخ و شکوه گذشته‌ی کشورمان دارد، به علاوه‌ی ویژگی‌های فرهنگی غنی از ایروان مکانی بسیار جذاب برای سفرهای خارج از کشور ساخته‌اند.

سفری به ایروان؛ ارمنستان (+عکس)

 اگر بخواهیم توصیفی از قدمت تاریخی ایروان بکنیم باید به حدود ۴۰۰۰ سال پیش که انسان‌ها در این منطقه ساکن شده‌اند اشاره کنیم. بین قرن‌های ۶ و ۴ پیش از میلاد مسیح، این شهر یکی از مهم‌ترین مراکز ساتراپی در امپراطوری عظیم هخامنشی محسوب می‌شد.

سفری به ایروان؛ ارمنستان (+عکس)

 از آنجایی که این شهر مقصد استراتژیک بسیار مهمی تلقی می‌شد، در طول سالیان بارها بین ملت‌ها و پادشاهی‌های مختلف دست به دست می‌گشت، به گونه‌ای که تنها در جنگ‌های ایران و عثمانی بین سال‌های ۱۵۱۳ تا ۱۷۳۷ میلادی حدود ۱۴ بار بین این دو کشور رد و بدل شد.

سفری به ایروان؛ ارمنستان (+عکس)

 این شهر که در اصل بخشی از ایران به شمار می‌رفت، متاسفانه طی قرارداد ننگین ترکمانچای در دودمان قاجار برای همیشه از ایران جدا شد.

آب و هوا

به طور کلی ماه‌های آوریل تا اکتبر گرم‌ترین ماه‌های سال در ایروان به شمار می‌روند که از این میان، ماه‌های ژوئیه، اوت و سپتامبر گرم‌‌ترین زمان سال محسوب می‌شوند. در دو ماه ژوئیه و اوت گاهی دمای هوا تا بالای ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد هم می‌رسد. در مقابل فصل زمستان (ژانویه، فوریه و ومارس) و همچنین پاییز (اواخر اکتبر، نوامبر و دسامبر) سردترین زمان‌های سال محسوب می‌شوند که قطعا برای سفر در این ماه‌ها به لباس گرم نیاز خواهید داشت.
هزینه‌های مرسوم
هزینه هاستل

 با پرداخت بین ۱۱ تا ۵۶ دلار آمریکا (حدود ۳۷ تا ۱۹۷ هزار تومان) می‌توانید در این شهر اتاقی مناسب با بودجه‌تان پیدا کنید. گاهی هاستل‌های با قیمت‌های بالا (حدود ۸۰۰ هزار تومان) به ازای یک شب اقامت هم پیدا می‌شوند که با وجود کیفیت مناسب به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شوند، چرا که با پرداخت همین قیمت می‌توانید در هتلی مناسب اتاقی بهتر اجاره کنید.
هزینه اقامت در هتل

میانگین قیمت انواع هتل در ایروان به شرح زیر است:

یک ستاره      ۲۱ تا ۳۷ دلار

دو ستاره       ۴۴ تا ۵۴ دلار

سه ستاره      ۲۵ تا ۶۳ دلار

چهار ستاره    ۴۲ تا ۱۱۶ دلار

پنج ستاره     ۴۱۰ دلار و بالاتر
میانگین قیمت مواد غذایی

یک وعده غذا در رستوران‌های ارزان: ۶/۳۲ دلار

یک وعده غذا در رستوران‌های قیمت متوسط: ۲۱ دلار

مک دونالد: ۴/۲۱ دلار

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۳۲ و ۲۵ دلار آمریکا تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.
هزینه حمل و نقل عمومی

بلیت تک سفره (مترو، اتوبوس): ۰/۲۱ دلار

کرایه تاکسی (تعرفه عادی برای سوار شدن): ۱/۲۶ دلار

۱ کیلومتر جابجایی با تاکسی (تعرفه عادی): ۰/۲۱ دلار

انتظار یک ساعته تاکسی (تعرفه عادی): ۲/۱۱ دلار

هر لیتر بنزین: ۰/۸۷ دلار
جاذبه‌ها
کاسکاد ایروان

کاسکاد ایروان یکی از مجموعه‌های گردشگری ارمنستان و ایروان به شمار می‌رود که جذابیت‌های خاص خود را دارد. این مجموعه هزار پله‌ای با ارتفاع ۱۱۸ متر در سال ۱۹۸۰ میلادی توسط معماری به نام الکساندر تامانیان ساخته شده است.

این مجموعه مرکز شهر را به پارک پیروزی متصل می‌کند و در قسمت‌های مختلف آن می‌توان آثار مجسمه‌سازهای مشهور را تماشا کرد. علاوه بر این اگر می‌خواهید چشم اندازی بی‌نظیر از شهر و کوه‌های آرارات را ببینید، به مرتفع‌ترین بخش این مجموعه‌ی زیبا مراجعه کنید.




منبع:کجارو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: