April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
بوی خوش اقتصادمقاومتی در حرم امام رضاعلیه السلامپول‌نیوزمعاون علمی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه بیش از دو هفته است که عطر ساخته شده در کشورمان در اماکن متبرکه حرم رضوی استفاده می‌شود، گفت: مزارع گیاهان این عطر در کل کشور است و مقدماتی در حال انجام است که تولید آن به صورت کامل از تهران به مشهد منتقل شود.

محمدمهدی طهرانچی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با تکیه بر دانش ملی و بومی‌ کارآمد انجام شد، تولید عطر حرم رضوی توسط پژوهشگران گیاهان دارویی دانشگاه شهید بهشتی بود.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این، عطر حرم امام رضا(ع) از کشور سوئیس وارد می‌شد، با این دستاورد، مزرعه و صنعت به کار گرفته و دانش فنی و انحصاری تولید آن در اختیار دانشمندان کشور خودمان قرار گرفت و توسط پژوهشکده گیاهان دارویی دانشگاه شهید بهشتی به آستان قدس رضوی وقف شد.

معاون علمی آستان قدس رضوی ادامه داد: این دانش مبتنی بر تولید محصول بومی در مزارع ایرانی و تامین‌کننده سلامت زائران است و مراسم وقف آن به آستان قدس رضوی در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مزارع گیاهان این عطر در کل کشور است و بخشی از فرایند تولید آن در تهران صورت می‌گیرد که مجموعه داروسازی ثامن، در حال آماده‌سازی مقدماتی است تا تولید آن به صورت کامل در مشهد انجام شود.

طهرانچی گفت: این عطر در گذشته چند بار به صورت آزمایشی استفاده شده و در طی دو هفته اخیر نیز به طور مرتب از این عطر در حرم استفاده می‌شود و پخش عطر خارجی ممنوع شده است، تولید این عطر توجیه اقتصادی زیادی دارد که پیش از این در اختیار خارجی‌ها بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: