May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۰۵۹۹
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
0
میزان هنگفت فرار مالیاتی در ایرانپول‌نیوز -رئیس سازمان مالیاتی با بیان این که این سازمان به علت بررسی حساب های بانکی تحت فشار شدید است، از شناسایی حدود سه هزار مودی مالیاتی در نتیجه بررسی حساب های بانکی خبر داد و گفت: از این افراد، شش هزار و 300 میلیارد تومان مالیات مطالبه شده است. تقوی نژاد همچنین برای اولین بار افشا کرد که هفت شرکت در خوزستان شناسایی شدند که با واردات 30 هزار خودرو، 760 میلیارد تومان فرار مالیاتی داشتند.

تقوی نژاد، در برنامه تلویزیونی «متن حاشیه» به بیان ناگفته ها یا کمتر گفته هایی در باب فرار مالیاتی در کشور پرداخت.

وی با تأکید براین که سازمان امور مالیاتی درباره بررسی حساب‌های بانکی تحت فشار شدید است و عده‌ای صاحب‌نفوذ تلاش می‌کنند ما را منصرف کنند، گفت: تاکنون در بررسی تراکنش های بانکی، تعداد 3049 مودی مالیاتی بر اساس حساب های بانکی شناسایی شده اند که بر این اساس، شش هزار و 300 میلیارد تومان از آن ها مالیات مطالبه شده است.

تقوی نژاد افزود: هرگاه موضوع بررسی حساب‌های بانکی برای ستاندن مالیات عادلانه و حقه اقدام می‌کند، فشارها افزایش یافته و مانند تله‌ای انفجاری پشت دیوارهای بتنی عمل می‌کند.

رئیس سازمان امور مالیاتی در ادامه به یک پرونده بزرگ فرار مالیاتی در حوزه صرافی ها اشاره کرد و گفت: خانواده‌ای را شناسایی کرده‌ایم که نزدیک به 20 شرکت صرافی داشت که آن را اعمال ماده 181 قانون کردیم.

فرایند کار به گونه‌ای بود که پرونده‌های این موضوع را مخفی کرده بودند و حتی پس از آن که متوجه شدند همکاران ما و نیروی انتظامی برای گرفتن این پرونده‌ها آمده‌اند، اقدام به آتش‌ زدن این پرونده‌ها کردند، در همین حین هنگام خاموش کردن پرونده‌ها دستان کارمندان ما سوخت.

وی برای اولین ‌بار افشا کرد که در استان خوزستان هفت شرکت را پیدا کردیم که در تهران و خوزستان 30 هزار خودرو وارد کردند و 760 میلیارد تومان فرار مالیاتی داشتند.سوء استفاده از مشخصات هویتی یک فرد از دنیا رفته پرونده دیگری بود که تقوی نژاد به آن اشاره کرد.

وی در این زمینه از مرده ای خبر داد که دو سال پس از مرگش هم خرید و فروش ارز کرده است. به طوری که وی سال 92 فوت شده بود، اما در سامانه های رسمی، سال 94 با اسمش ارز خرید و فروش می شد.



منبع:خراسان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: