کد خبر: ۲۶۱۲۲۶
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
0
اعطای وام با سود 6 درصد به روستاییان و کشاورزانپول‌نیوز - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: با توجه به لایحه اشتغال پایدار روستایی که مجلس تصویب کرد به روستاییان و کشاورزان تسهیلات با سود 6 درصد داده می‌شود.

سیدابوالفضل رضوی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین که در بخش جوادآباد برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند، عامل حفظ‌کننده انقلاب مردم هستند و رمز بقای انقلاب رمز پیروزی انقلاب بوده است.

وی اضافه کرد: رمز پیروزی انقلاب، خداخواهی و وحدت مردم بود و نباید گروه‌گرایی و قوم‌گرایی در کار باشد؛ همه مردم باید وحدت و یک خواسته داشته باشند و آن بقای انقلاب باشد تا انقلاب پایدار بماند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: مردم بیشتر به خدا نزدیک باشند، حکومت قسط و عدل حکومت خدمت‌گذاری به مردم است و باید ارتباط بیشتر مردم را با خدا برقرار کنیم و اگر چنین اقدامی انجام ندهیم با اسلام و انقلاب مشکل داریم.

رضوی بیان کرد: باید کار و فعالیت کرد، برنامه‌ریزی کنیم و اگر برنامه‌ریزی نداشته باشیم، نمی‌توانیم موفق باشیم؛ هر اقدامی بدون برنامه به‌جایی نمی‌رسد.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند، رفع مشکل بیکاری وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است و باید جهادی و بسیجی‌وار فعالیت کنیم تا مشکلات اقتصادی رفع شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور اظهار داشت: مردم در همه عرصه‌های کشور مشارکت کنند و در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فعال باشند؛ اگر نرخ مشارکت مردم در همه عرصه‌ها برابر نباشد، نمی‌توانیم به خواسته دلخواه برسیم.

رضوی تصریح کرد: حضرت امام راحل فرمودند که مستضعفان را در عرصه اقتصادی مشارکت دهید و اگر مشارکت مردم در عرصه اقتصادی افزایش نداشته باشد با مشکلات مالی مواجه خواهند بود.

وی گفت: در اکثر روستاها امکانات رفاهی وجود دارد، روستاها دارای امکانات مناسبی هستند ولی از نظر رفاهی تأمین نیستند، در انقلاب اسلامی ایران در روستاها خدمات شایسته ارائه‌ شده و می‌توانیم قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کنیم تا ببینیم که امکانات در روستاها وجود دارد، اما مردم از نظر رفاهی مشکل دارند و این موضوع باعث ناراحتی مردم شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور گفت: جهاد کشاورزی باید به مردم و کشاورزان مزرعه‌‌داری را آموزش دهد و کشاورزی را به‌صورت فنی و مهندسی انجام بدهیم و باید به‌صورت اصولی کشت کنیم و ناظر کاشت مهندسی در مزرعه باشیم و از حالت سنتی خارج شویم و رو به کشاورزی صنعتی بیاوریم.

رضوی تأکید کرد: کشاورزانی که به‌صورت صنعتی کشاورزی می‌کنند و طرح‌های نوین کشاورزی داشته باشند، می‌توانند از وام با سود 6 درصد بهره‌مند شود.

وی تأکید کرد: دولتی پایدار است که مردم آن بزرگ باشند، اگر دولت یک‌طرفه بزرگ شود و مردم آن کوچک شوند، انقلاب و دولت آن پایدار نخواهد بود؛ باید دولت و مردم هر دو با هم پیشرفت کنند و در این صورت موفق خواهند بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی در بخش جوادآباد فعال شوند، یادآور شد: به کمک سایر نهادها می‌توانید اشتغال‌زایی کنید و از پتانسیل نهادهای نظامی نیز بهره‌مند شوید و از دانش آن‌ها را در زمینه اشتغال و اقتصاد مقاومتی بهره‌مند شوید.

رضوی افزود: از دهیاران و بخشداران می‌خواهم که ارتباط نزدیک با مردم داشته باشند و طرح‌های اقتصادی را در روستاها اجرا کنند، طرح‌ها و مشاغل روستایی را در روستاها فعال کنید و اگر مشاغل روستایی فعال شود مردم در روستاها باقی خواهند ماند.

وی گفت: با توجه به لایحه اشتغال پایدار روستایی که مجلس تصویب کرد به روستاییان و کشاورزان وام‌های 6 درصد داده میشود و در سه سال اول وام‌های کشاورزی پایدار اقساطی پرداخت نمی‌کنند.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: