May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۱۳۴۲
۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
0
با افتتاح این کارخانه برای اولین بار در کشور تولید کاتالیست خودرو با استاندارد آلایندگی یورو ۵ در داخل کشور آغاز شد.
پول‌نیوز - با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کارخانه تولید کاتالیست یورو ۵ خودرو در استان قم به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح این کارخانه برای اولین بار در کشور تولید کاتالیست خودرو با استاندارد آلایندگی یورو ۵ در داخل کشور آغاز شد. استفاده از کاتالیست یورو ۵ باعث کاهش تولید مونوکسیدکربن خروجی از اگزوز خودرو از ۲.۲ گرم در هر کیلومتر به یک گرم می‌شود.

ظرفیت تولید این کارخانه سالانه یک میلیون دستگاه کاتالیست بوده و معادل چهار میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی را به دنبال خواهد داشت. به ازای تولید یک میلیون کاتالیست خودرو در سال و با فرض میانگین ۳۰ هزار کیلومتر کارکرد هر خودرو در سال سالانه ۳۶ هزار تن مونوکسیدکربن کمتری از اگزوز خودروها خارج خواهد شد.

کاهش میزان تولید هیدروکربن و NOX ناشی از خروجی اگزوز خودروها از ۰.۵ گرم در هر کیلومتر به ۰.۱ گرم در هر کیلومتر از اهداف اصلی راه‌اندازی خط تولید کاتالیست یورو ۵ در ایران است.

در واقع با تولید سالانه یک میلیون دستگاه کاتالیست خودروی یورو ۵ میزان هیدروکربن تولیدی اگزوز خودروها معادل ۱۲ هزار تن و NOX خروجی از اگزوز خودروها نیز معادل ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن کاهش خواهد یافت.

با راه‌اندازی این کارخانه از سوی گروه صنعتی ایران‌خودرو برای حدود ۸۰ نفر اشتغالزایی مستقیم صورت گرفته و محصول تولیدی به کشورهایی چون ترکیه، عراق و کشورهای مشترک‌المنافع نیز صادر خواهد شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: