May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۶۷۱۸
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
0
عربستان برای جبران کسری بودجه 11 میلیارد دلار اوراق قرضه فروخت
پول‌نیوز - عربستان برای جبران بخشی از کسری بودجه ده‌ها میلیارد دلاری خود، ۱۱ میلیارد دلار اوراق قرضه فروخت، فروش این حجم اوراق قرضه باعث شد تا این اقدام عربستان بزرگ‌ترین فروش اوراق قرضه دولتی در سال ۲۰۱۸ لقب بگیرد.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد عربستان طی سال جاری با کسری بودجه بیش از 50 میلیارد دلاری مواجه است. این کشور با هدف جبران بخشی از این کسری بودجه 11 میلیارد دلار اوراق قرضه فروخت.

فروش این حجم اوراق قرضه باعث شد تا این اقدام عربستان بزرگترین فروش اوراق قرضه دولتی در سال 2018 لقب بگیرد.

قطر نیز قصد دارد اقدام مشابهی را برای تامین بخشی از نیاز مالی خود انجام دهد اما در حالی که سعودی‌ها این اوراق قرضه را به یک باره و بدون پیش زمینه قابل توجهی انجام دادند قطری‌ها در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران آمریکایی و انگلیسی برای حمایت از اقدام خود هستند.

این 11 میلیارد دلار شامل 4 و نیم میلیارد دلار عرضه اوراق قرضه که سررسید آنها سال 2025 است، 3 میلیارد دلار اوراق قرضه که سررسید سال 2030 دارند و 3 و نیم میلیارد دیگر با سررسید 2049 بوده‌اند.

منابع آگاه اعلام کردند عربستان در فروش اوراق قرضه خود حدود 50 میلیارد دلار سفارش دریافت کرد. از زمان سقوط قیمت نفت در بازار جهانی در حدود 2 سال پیش عربستان یکی از بزرگترین عرضه کننده‌های اوراق قرضه دولتی در بین کشورهای نوظهور برای تامین کسری بودجه خود است.

از سال 2016 تا کنون عربستان 50 میلیارد دلار از محل فروش اوراق قرضه منابع مالی تامین کرده است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: