April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۸۱۴۳
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
0
پول‌نیوز - سازمان توسعه تجارت و مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران به امضا تفاهم‌نامه‌ای در زمینه همکاری‌های مشترک پرداختند.

مجتبی خسروتاج - رئیس سازمان توسعه تجارت - و محسن محبی- دبیر کل مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران - برای انجام همکاری‌های مشترک در قالب دیداری مشترک برای توسعه همکاری‌های خود تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند.

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه معرفی و ارجاع اختلافات احتمالی فعالین تجاری و اقتصادی ایران در سطح داخلی و بین‌المللی برای حل و فصل به مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران عنوان شده است.

این تفاهم‌نامه می‌تواند به رسیدگی تخصصی و نظام‌مند اختلافات در حوزۀ دعوی تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر کمک کرده و جایگاه داوری را در حل و فصل این قبیل اختلافات تقویت کند.

طبق قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران که در سال ۱۳۷۳ به تصویب رسیده یکی از وظایف اتاق بازرگانی حل و فصل اختلافات بازرگانی داخلی و خارجی است. مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران در همین راستا و به موجب قانون مستقلی به نام «قانون اساسنامه مرکز داوری اتاق ایران» از سال ۱۳۸۰ تاسیس و از حمایت‌های قانونی برخوردار شده است.

بر اساس قانون اساسنامه مرکز داوری اتاق ایران، رسیدگی به اختلافات و دعاوی تجاری در داوری‌های داخلی، مطابق قانون آئین دادرسی مدنی و در داوری‌های بین‌المللی مطابق قانون داوری تجاری بین‌المللی انجام می‌شود. قواعد و آئین داوری این مرکز با رعایت قوانین  ایران با استفاده از رویه سازمان‌های داوری بین‌المللی تهیه شده است.

در روابط تجاری ناشی از قراردادها و معاملات، همواره احتمال بروز اختلافاتی وجود دارد که گفته می‌شود ارجاع  این اختلاف‌ها و دعاوی به مرکز داوری اتاق بازرگانی می‌تواند عاملی برای تامین سلامت، سرعت و دقت در رسیدگی به اختلافات به شیوه تخصصی باشد.

بر همین اساس کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی می‌توانند حل و فصل اختلافات و دعاوی بازرگانی داخلی یا خارجی خود را با توافق به مرکز داوری اتاق ایران ارجاع دهند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: اتاق بازرگانی ، تجار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: