April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۹۱۵۶
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
0
عبداللهی گفت: ایران در حوزه تولیدات محصولات پتروشیمی و ساختمانی توانایی‌های بسیاری دارد بناراین باید سرمایه گذاران از این فرصت استفاده کنند.
افزایش 110 میلیون دلاری مبادلات تجاری ایران و آفریقای جنوبیپول‌نیوز - نشست تجاری ایران و کشور آفریقای جنوبی امروز(یکشنبه 16 اردیبهشت) در اتاق تعاون ایران با حضور عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران و هیئت تجاری کشور آفریقای جنوبی برگزار شد.

در این نشست رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه باید به ظرفیت‌های دو کشور ایران و آفریقای جنوبی توجه کرد، گفت: متأسفانه حجم مبادلات تجاری بین دو کشور حدود 70 میلیون دلار است که باید سعی کنیم این میزان ظرفیت‌ها را افزایش دهیم.

وی در ادامه افزود: کشور آفریقا با رهبری نلسون ماندلا شناخته می‌شود و این شخصیت محبوب بین ایران و کشور آفریقای جنوبی است، بنابراین می‌توانیم از چنین فرصت‌هایی استفاده کنیم و روابط خود را در سطوح مختلف گسترش دهیم.

رئیس اتاق تعاون ایران تأکید کرد: حجم مبادلات بازرگانی با کشور آفریقا 73 میلیون دلار است که این رقم بسیار پایینی است و باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف در سطوح صنعتی و ساختمانی بتوانیم حجم مبادلات را افزایش دهیم.

عبداللهی، تصریح کرد: ایران در صنایع پتروشیمی، پلاستیک، صنعت ساختمان و مصالح ساختمانی بسیار قدرتمند است، به طوری که توانسته در حوزه مصالح ساختمانی، محصولاتی با کیفیت بسیار بالا تولید کند، بنابراین این بخش می‌تواند مورد توجه کشور آفریقای جنوبی باشد.

وی با تأکید بر اینکه کشور ما یکی از تولیدکنندگان اصلی محصولات پتروشیمی است، گفت: ایران توانسته محصولات بسیار باکیفیتی بسازد و به کشورهای مختلف همجوار صادر کند، بنابراین سرمایه‌گذاران کشورهای آفریقای جنوبی می‌توانند از این فرصت استفاده و سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس اتاق تعاون ایران اظهار کرد: در حوزه محصولات کشاورزی به ویژه در تولیدات عسل ایران حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و ما می‌توانیم از این بازار برای سرمایه‌گذاری در کشورهای آفریقای جنوبی استفاده کنیم.

عبداللهی اظهار کرد: بازارهای کشورهای اطراف آفریقای جنوبی برای ایران موقعیت‌های بسیار خوبی را فراهم می‌کند به طوری که ایران می‌تواند حجم مبادلات خود را از 73 میلیون دلار به 110 میلیون دلار افزایش دهد، بنابراین سرمایه‌گذاران و بازرگانان باید افزایش حجم سرمایه‌گذاری را هدف اصلی خود قرار دهند.

وی در ادامه به حوزه گردشگری ایران و آفریقای جنوبی اشاره کرد و گفت: یکی از محصولاتی که ایران و آفریقای جنوبی باید به آن توجه کند بحث گردشگری است. هم اکنون کشور ایران جزء 10 کشور اول گردشگری در دنیا به شمار می‌رود، بنابراین باید از این فرصت طلایی استفاده کرد.

رئیس اتاق تعاون ایران به حوزه گردشگری حلال در کشور ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به حجم گسترده مسلمان در ایران و جمهوری آفریقای جنوبی باید به ظرفیت‌های گردشگری دو کشور توجه کرد.

عبداللهی در ادامه پیشنهاد برگزاری نمایشگاه صنایع و توانمندی‌های ایران و جمهوری آفریقا در حوزه صنعت ساختمان را ارائه کرد و گفت: کشور ایران در حوزه مصالح ساختمانی حرف‌های زیادی دارد، بنابراین پیشنهاد برگزاری و افزایش همکاری بین ایران و آفریقای جنوبی را می‌دهم.

وی افزود: کشور آفریقای جنوبی متقاضیان اصلی محصولات پتروشیمی به ویژه پلاستیک هستند، بنابراین سرمایه‌گذاران می‌توانند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند که نتیجه آن کاهش قیمت تمام شده و افزایش حجم تولیدات در این بخش می‌شود.

رئیس اتاق تعاون ایران اظهار کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رشد و توسعه روابط بین دو کشور ایران و آفریقای جنوبی باشیم.

عبداللهی با بیان اینکه بخش تعاون کشور یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور به شمار می‌رود، گفت: بر اساس قانون اساسی اقتصاد کشور به سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تقسیم‌بندی می‌شود و طبق این قانون بخش تعاون مکلف است 25 درصد از ظرفیت اقتصاد ایران را دربرگیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 14 میلیون شغل در بخش تعاون ایجاد شده، افزود: 40 میلیون نفر از جمعیت 85 میلیونی ایران به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات بخش تعاون استفاده می‌کنند.

رئیس اتاق تعاون ایران افزود: بخش تعاون هم اکنون نیمی از جمعیت کشور ایران را پوشش می‌دهد و ما می‌توانیم از این فرصت اقتصادی استفاده کنیم.

عبداللهی تأکید کرد: یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های بخش تعاون به این صورت است که مردم به طور مستقیم در  درآمدهای خود شریک هستند و این تنها اقتصاد مبتنی بر عدالت اجتماعی است.

وی در پایان گفت: توصیه می‌کنم ایران از ظرفیت‌های بخش تعاون در حوزه اقتصادی استفاده کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: