May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۹۸۳۶
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
0
رشد اقتصادی هنگ کنگ به 4.7 درصد رسیدپول‌نیوز - طبق آمارهای دولت با اختیارات ویژه منطقه هنگ کنگ، رشد این کشور در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ به ۴.۷ درصد رسیده است که نسبت به سال گذشته بیانگر روندی صعودی است.

اندرو او- اقتصاد دان دولت هنگ کنگ گفت: تقاضای خارجی به دلیل ابعاد وسیع رشد جهانی افزایش یافته است و تقاضا در داخل نیز نیرومند تر شده است و این شرایط خود با شرایط کاری مطلوب و محیط کسب و کار مناسب همراه شده است.

هم چنین در مقایسه با مدت سه ماهه مشابه قبل، تولید ناخالص داخلی واقعی هنگ کنگ افزایشی ۲.۲ درصدی داشته است. حجم کل صادرات در شرایط واقعی به نسبت سال گذشته و به دنبال تقویت سرمایه‌گذاری خارجی و افزایش حجم تجارت، افزایشی ۵.۲ درصدی داشته است. به گفته آقای او، صادرات خدمات در شرایط واقعی سالانه ۷.۵ درصد افزایش یافته است که بخش بزرگی از آن مربوط به گردش گری و فعالیت های بازارهای مالی بوده است.

تقاضای داخلی تقویت شده است و مخارج مصرفی شخصی با ۸.۶ درصد افزایش در شرایط واقعی در سه ماهه نخست سال همراه شده است که بازتاب دهنده افزایش درآمد مصرف کنندگان و شرایط بازار دارایی است. هم چنین حجم کل سرمایه گذاری ها ۳.۸ درصد رشد داشته است. بازار کار نیز مطلوب باقی مانده است و نرخ بیکاری به ۲.۹ درصد رسیده است که پایین ترین نرخ ۲۰ سال اخیر محسوب می شود.

رشد واقعی اقتصاد هنگ کنگ در سه ماهه نخست امسال بیش از حد انتظار بوده است: دولت هنگ کنگ در برنامه بودجه خود پیش بینی کرده بود رشد اقتصادی این منطقه به دنبال بی‌ثباتی های محیط خارجی بین ۳ تا ۴ درصد باشد. اقتصاد هنگ کنگ سال گذشته رشد ۳.۸ درصدی را تجربه کرده بود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: هنگ کنگ ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: