May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۱۵۷۵
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
0
اولین نمایشگاه تخصصی بین المللی کاغذ، مقوا و فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته از ششم تا نهم مرداد در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.
برگزاری نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا و فرآورده های سلولزی پول‌نیوز - رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه گفت: نخستین نمایشگاه تخصصی و بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین الات تهران با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن ها و تعاونی های مرتبط برگزار می شود.

رضا امیدی بابیان اینکه در بخش کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه ما همچنان وارد کننده هستیم و متاسفانه از کارخانجات تولید کننده داخلی حمایت خاصی صورت نمی گیرد و کارخانجات این بخش با مشکلات زیادی روبرو هستند افزود: این رویداد در سال 97 که سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است با تکیه بر حمایت از توانمندی های داخلی برگزار می شود و سعی داریم تا راه های ورود فناوری های نوین این حوزه به کشور را هموار کنیم.

به گفته وی معرفی آخرین دستاوردهای تولیدی، صنعتی و فناوری شرکت های داخلی،ایجاد فرصت جهت بازاریابی های داخلی و خارجی، بهرمندی از دانش و تجربه سایر کشورها در زمینه صنعت کاغذ و بیان فرصت های سرمایه گذاری در این حوزه، مهمترین اهداف برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات وابسته است.

درحال حاضر مصرف سالانه کاغذ و مقوا در ایران حدود یک میلیون و 900 هزار تن است که بیش از یک میلیون و 200 هزار تن آن از محل واردات تامین می شود. هرچند تولید کاغذ از چوب به دلایل زیست محیطی درایران مقرون به صرفه نیست اما اخیراچندین طرح برای تولید کاغذ از سنگ آهک و پسماندهای نیشکر دردست اجراست که بهره برداری ازاین طرح ها نیازمند حمایت است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: