April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۳۱۷۷
۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
0
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه محدودیت امکانات هوایی خود عاملی برای دامن زدن به اعمال نرخ های غیرمنطقی بلیت است، گفت: تنظیم جابه جایی مسافر و بار در بین خطوط هوایی، ریلی و جاده ای در تعدیل نرخ بلیت موثر است.
کنترل زیاد بر عملکرد ایرلاین های خصوصی به صلاح نیستپول‌نیوز - سیدابوالفضل موسوی بیوکی با انتقاد از اعمال نرخ های خارج از ضابطه در حوزه بلیت هواپیما، گفت: شناور شدن شدن نرخ ها و همچنین خصوصی بودن بسیاری از ایرلاین ها دست دولت برای برخورد با نرخ های نجومی بلیت هواپیما بسته است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت می تواند نسبت به داشته های خود کنترل داشته باشد، افزود: بعضی از خطوط هوایی کشور، دولتی نیست از این رو دست دولت برای برخورد مستقیم با آن ها بسته بوده؛ اما با این حال می تواند با اعمال نظارت ها وضعیت را بهبود ببخشد.

نظارت کلی در اداره ایرلاین ها لازم است

موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه اعمال کنترل زیاد بر عملکرد خطوط هوایی بخش خصوصی به صلاح نیست، تصریح کرد: نظارت کلی در اداره ایرلاین ها و همچنین حد و حدود قیمتی بلیت ها لازم است تا فشار مضاعفی بر مردم تحمیل نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در بسیاری از مواقع مردم مجبور به تن دادن به قیمت های غیر واقعی بلیت هواپیما هستند، گفت: متاسفانه قیمت غیر منطقی بلیت هواپیما فشار مالی بسیاری بر اقشار مختلف تحمیل کرده است.

موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه محدودیت امکانات هوایی خود عاملی برای دامن زدن به اعمال نرخ های غیرمنطقی است، افزود: محدودیت های پیش روی صنعت هوایی کشور اجازه نمی دهد که فراوانی و عرضه را به قدری بالا ببریم که قیمت کاهش یابد.

رقابت در صنعت هوایی بر سر کمیت و نرخ بلیت رخ داده است

وی با بیان اینکه متاسفانه اکنون رقابت در صنعت هوایی بر سر کمیت رخ داده است، تصریح کرد: عدم وجود بلیت هواپیما به اندازه کافی به کمبود هواپیما بر می گردد و تا زمانی که این محدودیت جبران نشود بهبودی در شرایط حاصل نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر ضرورت تقویت امکانات هوایی کشور و نوسازی آن تاکید کرد و گفت: از دیگر راهکارهای بهبود وضعیت صنعت هوایی کشور و همچنین مقابله با نرخ های غیرمنطقی هدایت بار و مسافر از خطوط هوایی به ریلی و جاده ای است.

تنظیم شق حمل و نقل در جابه جایی مسافر و بار از نرخ گذاری های سلیقه ای در قیمت بلیت جلوگیری می کند

وی ادامه داد: با تغییر نوع سفر و وسیله حمل و نقل می توان تا حدودی از اعمال سلیقه ایرلاین ها در نرخ گذاری های کاذب جلوگیری کرد.

موسوی بیوکی با بیان اینکه ناوگان ریلی کشور نیز نیازمند نوسازی است، گفت: ناوگان ریلی بهترین شق حمل و نقل حتی در سفر طولانی است که می تواند به تعدیل نرخ ها در سایر شقوق کمک کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ناوگان ریلی کشور می تواند از بار خطوط هوایی بکاهد و تنظیم مسافر و بار در بین خطوط هوایی ریلی و جاده ای می تواند در تعدیل نرخ بلیت موثر باشد.
منبع: خانه ملت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: