April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۷۷۷۳
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
0
مدیرکل منطقه اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت از هدف گذاری صادرات۴۲۰ میلیون دلاری به روسیه خبر داد.
صادرات کالا از ایران به روسیه به 40 درصد رسیدپول‌نیوز - بهروز حسن الفت ، مدیرکل منطقه اروپا و آمریکا  سازمان توسعه تجارت با اشاره به میزان صادرات ایران به روسیه اظهار کرد: در سال 2017، با صادرات 310 میلیون دلاری،رشد صادرات ما به کشور روسیه 40 درصد بوده است و  بر اساس هدف گذاری های صورت گرفته در سال 2018 باید به رقمی بالغ بر  420 میلیون دلار برسد.

وی افزود: لازم به ذکر است که سهم پیشرفت کشور روسیه در این مبادلات بیشتر است، زیرا آمارها افزایش میزان واردات از روسیه به ایران را نشان می دهند.

مدیرکل منطقه اروپا و آمریکا  سازمان توسعه تجارت ضمن ابراز نگرانی از افت میزان صادرات ایران به روسیه تصریح کرد: ما در سال های 2010 الی 2018 از رتبه 28 به 48 نزول داشتیم.

وی افزود: خوشبختانه در راه ارتباطی با روسیه، کانال ارتباطی با نام کریدور سبز به این روند سرعت می بخشد البته لازم به ذکر است که بدانیم 80 درصد صادرات ایران به روسیه محصولات کشاورزی و خشکبار است.

الفت در پایان با اشاره به دست های پنهان ایجاد انحصار در صادرات گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی از افراد در صادرات محصولات با ایجاد شرکت ها مختلف، انحصار بوجود آورده اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: