April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
سمینار آموزشی مبارزه با پول شویی بیمه سامان برگزار شدپول‌نیوز - گروه مالی سامان با هدف ترویج دانش روز جهانی در حوزه مبارزه با پولشویی و آشنایی نظام بانکی و مالی با راهکارهای عملی و قوانین و مقررات بین‌المللی و داخلی، سمینار مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را برگزار نمود.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، این سمینار که به همت گروه مالی سامان و با هدف آشنایی با شاخصها و پارامترهای معاملات مشکوک، آشنایی با قوانین و مقررات حاکم بر سیستم پولی و مالی ملی و بین المللی و در نهایت پولشویی و روشهای مبارزه با آن برگزار گردید، واژه پولشويي و فرآيندهای آن را تشریح نمود.

پولشویی فرآیندی است که در آن پول غير قانوني يا کثيفي که حاصل فعاليتهاي مجرمانه مانند قاچاق مواد مخدر، قاچاق اسلحه و کالا، قاچاق انسان، رشوه، اخاذي، کلاهبرداري و ... است، در چرخهاي از فعاليتها و معاملات مالي و‌ با گذر از مراحلي، شسته شده و به عنوان پولي قانوني، موجه و مشروع جلوه داده ميشود. در فرآیند پولشویی، پول حاصل از اقدامات غیر قانونی تبدیل به پول یا ثروتی می شود که در ظاهر از راه قانونی بدست آمده است.

سخنرانان حاضر در این جلسه ضمن اشاره به آثار و تبعات منفی فراوان این پدیده نابهنجار در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی، به تشریح مصادیقی چون گسترش فساد و ارتشا در سطح جامعه، تضعیف بخش خصوصی،‌ کاهش اعتماد به بازارهای مالی، کاهش درآمد دولت، تقویت منابع و شبکه مالی مجرمین پرداختند و افزودند پیامدهای منفی این پدیده شوم موجب گردیده تا تمامی دولتها در سراسر دنیا مقابله با این مظاهر فساد مالی را سرلوحه برنامه های پولی و مالی خود قرار دهند.

در این جلسه آقایان ابوالفضل ساجدی، خیری و نیز تهرانی از سخنرانان و صاحبنظران این حوزه به تبیین مفاهیم و نمونه های گوناگون پولشویی و شگردهای اخلالگران امور اقتصادی، رابطه پولشویی و همچنين تامین مالی گروههای تروریستی و چگونگی مقابله با این پدیده پرداختند. همچنین بحث و بررسی در خصوص این موضوع با محوریت قانون‌پذیری و مبارزه با این پدیده در حوزه مالی و بانکی ایران و تطبیق قوانین بانکی کشور با مقررات بین‌المللی مبارزه با پولشویی با حضور مدیران و کارشناسان مربوطه، از دیگر مواردی بود که بر آن تاکید شد.

شایان ذکر است این سمینار در روزهای آغازین شهریور ماه سال جاری برگزار گردید.


برچسب ها: بیمه سامان ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: