May 2024 12 / يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۸۷۷۶۸
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
۱
نساجی جان دوباره می‌گیردپول‌نیوز -رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه‌فروشان گفت: با رشد قیمت دلار و عدم واردات پارچه، شرایط مناسبی برای حرکت دوباره چرخ نساجی‌ها فراهم شده است.

امیر قدیمی‌نژاد، در رابطه با شرایط بازار بنکداران و طاقه‌فروشان پارچه گفت: تورم حاکم بر اقتصاد و بازار پارچه قیمت محصولات را با افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی همراه کرده که این میزان در محصولات ایرانی در حدود ۶۰ درصد و در محصولات وارداتی در حدود ۱۰۰ درصد بوده است.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه‌فروشان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از نیاز بازار از طریق محصولات وارداتی تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: به واردات پارچه ارز دولتی یا ۴۲۰۰ تومانی تعلق نگرفت و فعالان این صنف علاقه‌ای به دریافت ارز دولتی نداشتند زیرا شرایط حاکم فرصت مناسبی را ایجاد کرد تا بار دیگر نساجی به حرکت دربیاید.

وی ادامه داد: در زمینه حرکت چرخ نساجی، این صنعت در چند ماه اخیر اتفاق خاصی را شاهد نبود اما رایزنی‌هایی برای رفع مشکلات تولید و تأمین مواد اولیه نساجی با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است.

قدیمی‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر در پی افزایش مدت زمان ترخیص کالا به بیش از ۳ ماه تجار آن‌چنان به دنبال واردات محصول نیستند.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه‌فروشان افزود: میزان خرید و فروش و انجام معامله در شرایط فعلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت ۶۰ درصدی همراه بوده و تغییر فصل تنها توانسته اندکی بر میزان تقاضا بیافزاید.

وی مدعی شد: رکود بازار و کاهش قدرت خرید مردم در مجموع عاملی شده تا میزان تولید کارگاه‌ها و صنوف تولیدی به یک سوم کاهش یابد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نساجی ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
-
10:35 - 1397/07/30
نخ یا مواد اولیه مشابه ورنگ و... همه از خرج ایران تهیه کنیم وفقط بافت پارچه در داخل همانند خودرو همانند لوازم خانگی وهمانند..... قطعا هم از نظر اشتغال وهم از نظر وابستگی خیلی ضعیف است راه بهتری در پیش بگیرید
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: