May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر وزارت کار: سبد غذایی کارگران آماده شدپول‌نیوز -مدیر کل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش دستمزد کارگران از طرف دولت، عقلایی نیست زیرا دستمزد، رابطه بین کارفرما و کارگر است.

اسماعیل ظریفی آزاد مدیر کل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش دستمزد کارگران موجب بدتر شدن وضع نابسامان برخی بنگاه های اقتصادی در شرایط کنونی می شود.

وی افزود: افزایش دستمزد کارگران از طرف دولت، عقلایی نیست زیرا دستمزد، رابطه بین کارفرما و کارگر است.

ظریفی آزاد گفت: دیدگاه های کارفرمایان با کارگران از هم فاصله دارد و باید در جلسه بعدی شورای عالی کار این دیدگاه ها بررسی و به هم نزدیک شود.

وی افزود: اینکه همه کارفرمایان در شرایط کنونی اقتصادی متضرر شده اند درست نیست زیرا کارفرمایان، محصولات خود را با قیمت های بالاتر می فروشند و آنان که صادرات داشتند از این شرایط اقتصادی بهره برده اند.

ظریفی آزاد گفت: وضع مشاغل موجود و اشتغال های جدید خوب نیست اما افزایش دستمزد باعث ریزش نیروی کار در برخی از بخش های تولید می شود.

وی در عین حال افزود: افزایش حقوق در نفت، گاز و پتروشیمی هیچ مشکلی برای کارفرمایان ایجاد نمی کند.

ظریفی آزاد گفت: کارگران مشمول سبد غذایی هستند که برای مردم تهیه شده است.

وی افزود: موافق شرکتی بودن کارگران نیستم البته حذف شرکت های پیمانکار نیز نیازمند قانون است.

ظریفی آزاد گفت: در کمیته دستمزد شورای عالی کار وظیفه نزدیک کردن دیدگاه های کارگران و کارفرمایان را داریم اما شرایط بگونه ای است که باید صبر کنیم.

منبع: تسنیم
برچسب ها: سبد غذایی ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: