April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۲۹۵۲
۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
0
اتصال امارات به هند با خط ریلی زیردریاییپول‌نیوز - به نظر می رسد که امارات متحده عربی قصد دارد بندر فجیره در این کشور را به واسطه یک خط راه آهن زیردریایی به شهر بمبئی هند متصل کند.

عبدالله الشهری، مدیر اجرایی و مشاور ارشد مشاوره حمل و نقل در امارات متحده عربی به تازگی از یک طرح مفهومی رونمایی کرده است که به واسطه آن بندر فجیره در این کشور از طریق یک خط راه آهن که از زیر آب دریا گذر می‌کند، به شهر بمبئی هند متصل می‌شود.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرده است که خط راه آهن قادر است علاوه بر تسهیل حمل و نقل محصولات تجاری و نفت خام، به جابجایی و نقل و انتقال مسافر نیز بپردازد.

بر اساس گزارش trade arabia، بسیاری از کارشناسان فعال در این حوزه معتقدند با اینکه این طرح مفهومی هنوز تایید نشده و به مرحله اجرا نرسیده است، می‌تواند شهرهای مهم و تجاری در منطقه را به یکدیگر متصل کرده و موجب تسهیل در برقراری ارتباطات انسانی، تجاری و اقتصادی در این کشورها شود.

وی با مثال زدن تونل مانش که انگلستان را به فرانسه متصل کرده است، گفت که این طرح می‌تواند به حمل و نقل و ارتباط هرچه بهتر و سریعتر کشورهای عضو شواری همکاری خلیج فارس کمک بسزایی کند و هند را که یکی از بزرگترین بازارهای مصرف در جهان به شمار می‌رود، به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نزدیکتر کند. 
منبع: ایسنا
برچسب ها: امارات ، هند ، خط ریلی ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: