April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۵۱۸۴
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۳
0
گنت نمونه ای فوق العاده از یک کسب و کار خانوادگی است که تنها از مسیر تلاش و نقطه صفر داستان خود را آغاز کرده است. شعار یادگیری هیچگاه متوقف نخواهد شد مهمترین پیام گنت ها طی دوران فعالیت بوده است.

پول نیوز؛ سمیه علی اصغری-  گنت داستان یک پسر جوان اوکراینی است که با رویای زندگی بهتر راهی آمریکا می شود و با موفقیت های وی در این مسیر ادامه می یابد. برل گنت مچر از یک منطقه بسیار کوچک در اوکراین با جمعیتی کمتر از 5 هزار نفر به نام میروپل خود را به نیویورک می رساند. 12 نوامبر 1907 برل با 17 سال سن در محیطی قرار می گیرد که زمینه دستیابی به آرزوهایش را فراهم خواهد کرد و این یک شروع برای برل جوان محسوب می شود. در گام اول وارد کلاس های شبانه دانشکده داروسازی دانشگاه کلمبیا می شود و طی روز نیز در کارخانه تولید پوشاک جین برای خود کاری دست و پا می کند تا مخارجش را تامین کند.

برل تمام سختی ها را به جان می خرد زیرا او رویاهای بزرگ تری در سر دارد. در محیط کار خود با ربکا رز که در زمینه خیاطی و دکمه فعالیت دارد، آشنا شده و این رابطه در نهایت به ازدواج آنها می انجامد. با آغاز جنگ جهانی اول برل وارد ارتش آمریکا شده و برای جنگ راهی فرانسه می شود، پس از دوره خدمت به نیویورک باز می گردد، تحصیلات خود را کامل کرده و با ربکا ازدواج می کند. در این زمان برل تصمیم می گیرد تا کسب و کار شخصی خود را راه اندازی کند، در این راه با فردی به نام موریس شاپیرو وارد شراکت شده و با تجربه ای که از صنعت پوشاک اندوخته یک کمپانی را در بروکلین راه اندازی می کند.

گنت؛ ار صفر تا قله موفقیت (+عکس)

در این مرحله کمپانی آنها فقط برای سایر برندها پیراهن تولید می کند و محصولی با برند اختصاصی را روانه بازار نمی کند. در سال 1927 کمپانی به نیوهیون در کنتیکت تغییر مکان می دهد که می توان این رویداد را بخشی از توسعه کسب و کار برل در نظر گرفت.

با تشویق خانواده و بویژه فرزندانش، وی تولید پیراهن با برچسب اختصاصی کمپانی خود را آغاز می کند. در آن زمان نیوهیون مرکز صنعت پوشاک آمریکا بود و این بهترین فرصت برای خانواده گنت بود تا با سرعت هر چه بیشتر به سوی موفقیت بروند. ناگفته نماند رونق مذکور در نیوهیون بیشتر به خاطر مهاجران ایتالیایی این منطقه بود که تعداد زیاد آنها و مهارتی که در طراحی پوشاک داشتند زمینه را برای توسعه این مکان فراهم آورده بود.

مارتی و الیوت فرزندان برل و ربکا که به ترتیب در 1921 و 1926 متولد شده بودند همزمان با شروع جنگ جهانی دوم وارد ارتش شدند. در دهه 40 وقتی که آنها به خانه بازگشتند وارد دانشگاه کنتیکت شده و تحصیلات خود را مرتبط با علوم اقتصادی دنبال کردند. مارتی در رشته مدیریت اجرایی کسب و کار و الیوت در بازاریابی کسب دانش کردند. در این زمان آنها قدرتمندتر از گذشته به کسب و کار خانوادگی خود بازگشتند و بدین ترتیب با برنامه ریزهای جوانان خانواده، برند "گنت" در سال 1949 متولد شد.

گنت؛ ار صفر تا قله موفقیت (+عکس)

گنت نمونه ای فوق العاده از یک کسب و کار خانوادگی است که تنها از مسیر تلاش و نقطه صفر داستان خود را آغاز کرده است. شعار یادگیری هیچگاه متوقف نخواهد شد مهمترین پیام گنت ها طی دوران فعالیت بوده است.

گنت پتنت هایی را نیز در صنعت پوشاک به نام خود دارد که از جمله باید به دکمه زیر یقه(دکمه ای در انتهای نوک دو طرف یقه که می توان یقه را بدان ثابت کرد) که توسط الیوت به ثبت رسیده است، اشاره کرد.

در سال 1995 گنت به مالکیت پی وی اچ درآمد اما این برند باردیگر در سال 1999 تغییر مالکیت یافت و به ارزش 71 میلیون دلار به یک گروه سوئدی واگذار شد. در این زمان گنت خود را به عنوان یک برند بین المللی مطرح کرد. اما ظاهرا داستان تغییرات مدیریتی گنت همچنان ادامه داشت زیرا در سال 2008 یک گروه خرده فروشی سوئیسی گنت را خریداری کرد ولی 2 سال بعد یعنی در سال 2010 گنت باردیگر به نیوهیون بازگشت.

هم اکنون گنت در 70 کشور حضور فعال دارد و محصولات آن در 4 هزار خرده فروشی منتخب و 583 فروشگاه اختصاصی گنت در سراسر جهان ارائه می شود.

پوشاک تنها بخشی از محصولات گنت را تشکیل داده است. یکی از جذاب ترین های گنت زمانسنج های خوش قیمتی است که در رنگ ها و طرح های مختلف روی خط تولید دارد. ساعت های گنت از 60 تا نزدیک 400 دلار قیمت دارند. در ادامه مطلب تصاویری از این کالاهای با کیفیت را مشاهده می کنید.

 

برچسب ها: گنت ، برند ، پوشاک ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: