April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۵۶۹۹
۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
0
پول‌نیوز -در صورت نبودن سیستم های حرارتی مرکزی و موتورخانه های گرمایشی هیترهای گرمایشی مناسب ترین گزینه برای گرم کردن فضا می باشند. هیترها و کوره های هوای گرم دستگاه هایی هستند که عموما برای گرم کردن سالن های بزرگ ، کارگاه ها ، مساجد ، منازل، ساختمان های اداری و تجاری و .... کاربرد دارند. این دستگاه ها که بیشتر کاربردهای صنعتی دارند با استفاده از گاز طبیعی ، گاز مایع ، نفت یا برق کار می کنند.

هیترها عموما از لحاظ نوع کارکرد به سه دسته ی فن دار ، بدون فن وتابشی تقسیم می شوند. هیترهای فن دار پرکاربردترین دستگاه های گرمایشی هستند.

انواع هیتر و کوره هوای گرم
یکی از عوامل مهم در مورد هیترهای گازی و صنعتی نحوه قرار گیری این دستگاه ها در محیط و نوع نصب آن ها می باشد که بطور کلی به سه دسته اصلی تقسیم می شوند.

هیتر رومیزی
معمولا این دستگاه ها از نوع برقی می باشند اما بعضی از تولیدکنندگان هیترهای رومیزی گاز سوز از نوع فن دار با شعله مستقیم یا از نوع فایر تیوب هستند. موقعیت قرارگیری این دستگاه ها روی میز می باشد که بسیار مناسب ساختمان های اداری و تجاری و مسکونی می باشد.

هیتر ایستاده
این دستگاه ها پرکاربرد ترین و محبوب ترین دستگاه های گرمایشی هستند که کاربرد های صنعتی ، خانگی و ... فراوانی دارند. عموما از این دستگاه ها برای گرم کردن سالن های بزرگ استفاده می شوند. سوخت مصرفی هیترهای ایستاده می تواند گاز طبیعی یا گاز مایع باشد که بستگی به شرایط محل نصب دارد. هیترهای ایستاده با قرار گرفتن روی چهارپایه فضای بسیار کمی را برای نصب اشغال می کنند.

هیتر کابینتی
این دستگاه ها دارای ارتفاع کمتری نسبت به هیترهای ایستاده می باشند و به حالت کابینت تولید می شوند. هیترهای کابینتی بیشتر در سالن های سرپوشیده ، گلخانه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرند و بصورت گازی، گازوئیلی و یا دوگانه سوز تولید می شوند.

هیتر تابشی
این دستگاه ها بر مبنای اصل گرمای تابشی کار می کنند و معمولا از لحاظ میزان مصرف انرژی بسیار مقرون به صرفه می باشند. ساختار کلی این دستگاه ها به دو صورت شعله مستقیم و یا فایر تیوب هستند. محل نصب این دستگاه ها زیر سقف کاذب و بطور آویزان می باشد.
در هوای آزاد ارتفاع نصب این هیترها باید بین 4 تا 12 متر باشد.

ویژگی ها و خصوصیات کلی هیترها و کوره های هوای گرم
پخش کردن یکنواخت گرما در محیط
هوارسانی مطلوب
مصرف انرژی مناسب
قابلیت نصب ترموستات برای کنترل درجه حرارت محیط
مناسب ترین گزینه برای گرمایش محیط با کاربری های متفاوت
ساختار کلی بدنه ی هیترها و کوره های هوای گرم
این دستگاه ها به طور کلی از قسمت هایی تشکیل شده اند که در اکثر آن ها مشترک هستند که عبارتند از:

فن باد زن
وظیفه ی اصلی این قسمت ها این است که هوای محیط را با عبور دادن از روی شعله یا مشعل گرم کند و مجددا به محیط پرتاب کند. بسیاری از فن های هوا دهی ممکن است دو سرعته یا سه سرعته باشند.

مشعل
مشعل های هیترها قسمتی هستند که وظیفه شروع عملیات گرمایش را به عهده دارند. این مشعل ها می توانند گازی ، گازوئیلی و یا دوگانه سوز باشند.

کوره
مهم ترین بخش هر دستگاه گرمایشی بخشی است که در آن سوخت مصرفی به انرژی گرمایی تبدیل می شود که به آن کوره گفته می شوند. کوره ها با تعداد شعله های متفاوت تولید می شوند و در هیتر های برقی تعداد المنت های برقی متفاوت است.

نکات مهم هنگام خرید هیترهای گرمایشی

قبل از خرید هر کدام از این دستگاه های گرمایشی بایستی به نکات زیر توجه کرد.
1-قبل از خرید باید محاسبه دقیقی از میزان بار مورد نیاز در محیط مدنظر داشته باشیم. برای این کار و بطور تقریبی برای هر متر مکعب از فضا بایستی 50 کیلو کالری گرما در نظر گرفت و همچنین در محیط های مسکونی برای هر متر مربع از مساحت ساختمان بایستی 150 کیلو کالری گرما در نظر گرفت.

2-شرایط نصب هر کدام از دستگاه ها با یکدیگر متفاوت هستند. قبل از خرید باید اطلاعات دقیقی از نحوه گارانتی و شرایط نصب مدل انتخابی داشته باشیم.

3- تعیین نوع سوخت مصرفی بنا به شرایط محیط نصب

4- داشتن هوای برگشت تازه ، همچنین تامین این هوا نباید از مکان هایی مانند حمام ، آشپزخانه ، پارکینگ و دستشویی باشد.
برای سفارش خرید این دستگاه ها در برندهای مختلفی مانند هیتر گازی انرژی ، هیتر گازی آذر تهویه و .... می توانید به کارشناسان تخصصی ونداد تجهیز تماس بگیرید.

برای مشاهده این دستگاه ها به وبسایت تخصصی ونداد تجهیز مراجعه کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: