کد خبر: ۲۹۶۲۶۴
۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
0
سهام آسیایی جهش کردپول‌نیوز - روز دوشنبه، تغییر لحن فدرال‌رزرو و امید به مذاکرات تجاری چین با آمریکا که امروز آغاز می شود، نگرانی‌ بازار در مورد چشم‌انداز جهان را آرام کرد و سهام آسیایی جهش کردند.

پس از این که بانک مرکزی چین اعلام کرد سیاست‌گذاری خود را تسهیل کرده و میزان ذخایر اجباری بانک‌ها را ۱ درصد کاهش می‌دهد، با آزاد شدن ۱۱۶ میلیارد دلار برای وام‌های جدید به شرکت‌ها، سهام چین جهش کرد.

رییس استراتژی ارزی بانک ملی استرالیا، ری آتریل، گفت: ما انتظار داریم امسال چین ۴ بار میزان ذخایر اجباری بانک‌های خود را ۱ درصد کاهش دهد. با نبود فشار خروج سرمایه بر روی ارز این کشور، احتمال آن وجود دارد که نرخ بهره یک ساله چین هم کاهش داده شود.

امروز مقامات چین با همتایات آمریکایی خود دیدار خواهند کرد تا مذاکرات تجاری خود را از سر بگیرند. این اولین مذاکرات رو در روی سال جدید میلادی است.

ترامپ یکشنبه شب گفت که مذاکرات خیلی خوب پیش می‌روند و ضعف اقتصاد چین به پکن انگیزه داده است تا به سوی دست‌یابی به توافق گام بردارد.

سهام شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی۳۰۰ شانگهای، که روز جمعه بیش از ۲ درصد جهش کرده بود، امروز هم ۰.۴ درصد رشد کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۱.۳ بالا آمد.

نیکی ژاپن با جهش بلند ۲.۸ درصدی روبرو شد، درحالی‌که کوسپی کره‌جنوبی هم ۱.۲ درصد جهش کرد.

شاخص ای‌مینی اس‌اندپی‌۵۰۰ هم توانست ۰.۴ درصد دیگر رشد کند.

جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو چند روز قبل نگرانی‌های بازار را آرام کرد و گفت که بانک مرکزی این کشور امسال در تصمیمات سیاست‌گذاری خود صبور و انعطاف‌پذیر خواهد بود.

در بازار ارز، دلار کانادا که یکی از شاخص‌های سلامت اقتصاد چین به حساب می‌آید، پس از این که پنج‌شنبه تا ۰.۶۷۱۵ دلار تضعیف شد، امروز تا نرخ ۰.۷۱۳۷ دلار، بالا آمد.

دلار آمریکا به طور گسترده‌ای افت کرد و نرخ برابری آن با یورو به ۱.۱۴۲۸ رسید. شاخص دلار هم ۰.۲ درصد در برابر ارزهای مهم جهان افت کرد و به ۹۵.۹۷۱ واحد رسید.

در برابر ین ژاپن هم دلار نتوانست سودهای اولیه خود را حفظ کند و تا نرخ برابری ۱۰۸.۰۵ افت کرد.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: