May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۷۵۳۳
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
0
موسسه اعتبارسنجی اس‌اندپی، رتبه اعتباری « BBB-/A-۳» روسیه را تایید و اعلام کرد تراز مالی خارجی و عمومی قوی این کشور می‌تواند اقتصاد این کشور را در برابر شوک‌ها محافظت کند.
اس‌اندپی رتبه اعتباری روسیه را با چشم‌انداز پایدار تایید کردپول‌نیوز - موسسه اعتبارسنجی اس‌اندپی، رتبه اعتباری « BBB-/A-۳» روسیه را تایید و اعلام کرد تراز مالی خارجی و عمومی قوی این کشور می‌تواند اقتصاد این کشور را در برابر شوک‌های تحریم‌های بین‌المللی احتمالی جدید، محافظت کند.

اس‌اندپی اعتقاد دارد که سناریویی که در آن آمریکا تحریم‌هایی را بر بازارهای ثانویه اوراق قرضه روسیه اعمال کند، در بازارهای مالی اختلال ایجاد خواهد کرد.

این سازمان رتبه‌دهی اعلام کرد: در ۲۴ ماه آینده در صورتی که با تحولات ژئوپولیتیکی، یک کشور خارجی تحریم‌های سخت‌تری را بر علیه روسیه اعمال کند، ما ممکن است از رتبه اعتباری روسیه بکاهیم.

هشدار اس‌اندپی جدیدترین هشدار یک موسسه رتبه‌دهی در مورد تاثیر منفی تحریم‌های آمریکا بر رتبه اعتباری روسیه است.

اس‌اندپی چشم‌انداز روسیه را دست‌نخورده و پایدار باقی گذاشت و اعلام کرد که در این تصمیم‌گیری  پاسخ مناسب سیاست‌گذاری دولت روسیه در شرایطی که تحریم جدیدی بر ضد مسکو وضع شود، در نظر گرفته شده است.

پیش از این هم موسسه اعتباردهی مودیز، در روز جمعه اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا، به رتبه اعتباری روسیه آسیب می‌زند.

موسسه رتبه‌دهی فیتچ هم ماه گذشته اعلام کرد، درصورتی که آمریکا تحریم‌هایی را بر ضد خرید اوراق قرضه توسط دولت روسیه وضع کند، رتبه چشم‌انداز مثبت روسیه را کاهش خواهد داد.
منبع: مهر
برچسب ها: روسیه ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: